7mesh | Gear to Disappear

Gastblogger | 18 mei 2021

Hoe het 7mesh lukt om steeds weer innovatieve kleding voor wielrenners, mountainbikers en gravelrijders te maken? Het heeft alles te maken met haar oorsprong in Squamish (Canada). Het vooruitstrevende Vancouver is niet ver daarvandaan. En iets ten noorden van het hoofdkantoor liggen de bergen van Whistler en enkele van ’s werelds beste mountainbike- en gravelgebieden. Aan inspiratie en kennis is in British Columbia geen gebrek.

7mesh werd in 2013 opgericht door drie wielerfreaks die voorheen hoge functies hadden bij outdoor-gigant Arc’teryx. Tyler Jordan was er zelfs CEO: “Arc’teryx hielp enorm mee aan de ontwikkeling van betere, lichtere, sterkere en duurzamere outdoorkleding. Maar als we dan op de fiets stapten, werden wij keer op keer teleurgesteld door de mindere kwaliteit van fietskleding. Sportieve fietsers verdienen beter, vonden we.”
De drie mannen trokken de deur van Arc’teryx achter zich dicht en richtten vanaf nul 7mesh op. De opgebouwde kennis en het uitgebreide netwerk in outdoorland – samen waren de drie heren toentertijd goed voor veertig jaar ervaring – kwamen daarbij goed van pas. Op EUROBIKE 2014 werd 7mesh na alle voorbereidingen aan het grote publiek voorgesteld. Sindsdien hebben wereldwijd tienduizenden avonturiers op de fiets kennis gemaakt met geavanceerde gear to disappear.

Herkomst naam en logo

De naam 7mesh is een blijk van respect naar de talloze generaties inheemse leden van de Squamish Nation die in de oorsprong van de stadsnaam Squamish / Sk̲wx̲wú7mesh naar voren komt. 7mesh ondersteunt verschillende organisaties die opkomen voor erkenning en gelijkheid van alle verschillende inheemse talen en culturen. De sterkste samenwerking daarin is met het Indigenous Youth Mountain Bike Program.

Ook het logo is eerbetoon aan de regio van herkomst. In het logo is ‘7m’ een verwijzing naar twee iconen van schoonheid en avontuur. De ‘7’ staat voor het ruige uitzicht op Garibaldi (Nch’Kay) Park en de ‘m’ voor de sierlijke rondingen van de Stawamus Chief (Siyám Smánit). Door deze twee bezienswaardigheden wordt het 7mesh team en de gemeenschap dagelijks geïnspireerd en zo symboliseert het logo de ongelimiteerde kans op nieuwe avonturen.

In eerste instantie kwam 7mesh met een beperkt aanbod aan race- en mountainbikekleding. Niet veel later kwam daar gravelkleding bij, al was er toen nog geen sprake van een gravel community. 7mesh kon zo direct het verschil maken. “Met onze achtergrond in outdoorkleding snappen we goed wat er nodig is om een gravellijn van hoge kwaliteit te maken. Wij weten hoe we dergelijke bovenkleding moeten maken. Vrijwel altijd heb je te maken met andere stoffen en technologieën. Er worden andere vaardigheden gevraagd dan bij de standaard stretchende kleding die strak op het lichaam aansluit. Hierop lag bij de start dan ook direct onze focus”, aldus Jordan. Elk product in het assortiment vervult een eigen functie. In al haar kleding focust 7mesh op het gebruik van innovatieve vormen, hoogwaardige stoffen en geavanceerde fabricagemethoden. Dat resulteert in hoogwaardige producten met een optimale pasvorm die zeer specifiek gemaakt zijn voor diverse toepassingen, of het nou om gravelbiken, wielrennen of mountainbiken gaat. Als jij klaar bent voor jouw sportieve uitdaging, dan ondersteunt 7mesh je maximaal!

Gravellijn: casual look en toch prestatiegericht

Als je met de gravelbike op pad gaat dan zoek je een outfit waarmee je ook bij je favoriete eet- of drinkgelegenheid naar binnen durft te stappen, zonder in te leveren op comfort. 7Mesh heeft dat zeer goed begrepen en dat zie je terug in de zeer fraaie gravellijn. De shirts en broeken zijn verkrijgbaar in klassiek zwart, maar ook in subtiele modebewust kleuren. De loose fit zorgt voor veel bewegingsvrijheid terwijl het ademende vermogen zeer goed is. Vernuftige details als extra opbergmogelijkheden en versterkte naden maken de kledingsets ‘gravelproof’.

FuturumMag.17

Dit artikel is afkomstig uit FuturumMag.17, het magazine van FuturumShop. Wil je meer interviews, reviews, tips of achtergrondverhalen lezen? Klik hier voor alle artikelen uit het FuturumMag.