Belangrijkste specificaties Fulcrum SHARQ 57 Carbon C25 Disc Race Wielset |
| Gewicht: | 1440 gram |
| Materiaal velg: | Carbon (FF100) |
| Soort rem: | Schijfrem |
| Inbouwbreedte: | 100x12 en 142x12 mm | Steekas |
| Maximaal berijdersgewicht | 120 kg |
| Geschikte discipline | Race, Gravel |
Plus- en minpunten
Tubeless ready zonder velgtape dankzij ondoorboorde velgbodem

Geschikt voor brede banden tot 76 mm

Voorzien van USB™ keramische lagers voor optimale souplesse

Zeer geschikt voor gemengd terrein: asfalt én gravel

Lockrings voor Centerlock remschijven worden niet meegeleverd
De Fulcrum SHARQ 57 Carbon C25 Disc Race Wielset is ontworpen voor maximale prestaties op uiteenlopende ondergronden, van strak asfalt tot licht gravel. Met een breed scala aan innovaties en een volledig Europees productieproces staat deze wielset garant voor kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid. De interne velgbreedte van 25 mm biedt een perfecte basis voor banden vanaf 29 mm breed, waardoor je profiteert van een uitstekende balans tussen comfort, grip en aerodynamica.
Dankzij het unieke 2-Way Fit™ systeem is de SHARQ geschikt voor zowel tubeless als clincher banden, met mini-hooks voor maximale veiligheid. De velgbodem is ondoorboord, wat betekent dat er geen velgtape nodig is om tubeless te rijden – handig én betrouwbaar. De USB™ keramische lagers zorgen voor een extreem soepele loop en lage onderhoudsbehoefte, terwijl de 2:1 Two-to-One™ spaakverdeling de krachten optimaal verdeelt bij zowel voor- als achterwiel.
De AFS™ schijfrembevestiging biedt extra stijfheid tijdens krachtige remacties. Dankzij het slimme ontwerp en geoptimaliseerde profiel (42-47 mm hoogte) is deze wielset geschikt voor rijders die topprestaties eisen in zowel aerodynamica als rijgevoel. Van bergpassen tot gravelpaden: de SHARQ 57 is jouw veelzijdige partner op iedere rit.
Voor tips over hoe je jouw wielset in topconditie houdt, bekijk ons blog over lageronderhoud
Specificaties Fulcrum SHARQ 57 Carbon C25 Disc Race Wielset
- Materiaal velg: Full Carbon (FF100) met DIMF-afwerking
- Bevestiging: Steekas
- Diameter steekas voor: 12x100
- Diameter steekas achter: 12x142
- Type body: XDR, HG, N3W, MS12
- Type velg: 2-Way Fit™ (tubeless & binnenband)
- Geschikt voor: Tubeless banden en vouwbanden
- Geschikt voor: Racefiets en gravelbike
- Remtype: Schijfrem
- Bevestiging rem: AFS™ (Centerlock)
Gewichten:- Paar zonder banden: 1440 gram
Wielset:- Velghoogte: 42-47 mm
- Interne velgbreedte: 25 mm
- Externe velgbreedte: 29,8 mm
- ETRTO maat: 622x25c
- Bandbreedte: 29 mm tot 76 mm
Spaken:- Soort spaken: Straight pull A3RO (0,8 x 3 mm)
- Materiaal spaken: RVS, double butted
- Aantal spaken (voor): 24
- Aantal spaken (achter): 24
- Spakenverdeling: 2:1 Two-to-One™
- Nippels: Aluminium, zelfborgend
Naven:- Soort naven: Aluminium, lage flens
- Lagertype: USB™ keramische lagers met Cup & Cone-systeem
- Real Axle Technology
Meegeleverd:- Wielset
- 2-Way Fit Tubeless ventielen
- Handleiding
2-Way Fit™
Dankzij het 2-Way Fit™ systeem is de wielset geschikt voor zowel tubeless banden als traditionele banden met binnenband. De velg heeft een mini-hook profiel voor optimale veiligheid bij montage van tubeless banden, zonder het risico op luchtlekkage of verkeerde plaatsing. Door de ondoorboorde velgbodem is er geen velgtape nodig: montage is eenvoudig, betrouwbaar en lichtgewicht.
USB™ keramische lagers
De USB™ (Ultra Smooth Bearings) keramische lagers bieden extreem lage wrijving en een uiterst soepele loop. Ze zijn lichter dan stalen lagers en hebben minder onderhoud nodig, wat zorgt voor meer efficiëntie en duurzaamheid – ideaal voor veeleisende ritten en races.
2:1 Two-to-One™ Spaakverdeling
Deze slimme verdeling verdubbelt het aantal spaken aan de zijde waar de krachten het grootst zijn: aan de aandrijfzijde van het achterwiel en de remzijde van het voorwiel. Hierdoor blijft het wiel stabieler tijdens accelereren en remmen, en wordt spaakspanning optimaal verdeeld.
MoMag™ Technologie
Met MoMag™ worden de nippels in de velg gepositioneerd met behulp van een magneet, zonder gaten in de velg te boren. Hierdoor blijft de structuur van de velg intact, wat resulteert in minder gewicht, meer stijfheid en een sterkere wielconstructie.
AFS™ – Axial Fixing System
Het AFS™ systeem zorgt voor een stijve en veilige bevestiging van Centerlock schijfremmen. Dit zorgt voor nauwkeurige remprestaties en meer controle, zelfs onder extreme omstandigheden.
Undrilled Rim Bed
De velgbodem van de SHARQ is volledig gesloten – er zijn geen spaakgaten aan de binnenzijde van de velg. Dit betekent dat je geen tubeless tape nodig hebt en dat de velg structureel sterker is en minder weegt.