Belangrijkste specificaties DT Swiss ARC1100 DICUT 55 Carbon Disc Race Voorwiel |
| Gewicht: | 686 gram |
| Materiaal velg: | Carbon |
| Soort rem: | Schijfrem |
| Inbouwbreedte: | 12x100 mm | Steekas |
| Maximaal berijdersgewicht | 100 kg |
| Geschikte discipline | Race |
Plus- en minpunten
Aerodynamisch velgprofiel van 55 mm voor maximale snelheid
Uitgerust met SINC keramische lagers voor minimale wrijving
Optimale controle bij zijwind dankzij AERO+ ontwerp
Lichtgewicht en tubeless ready voor snelle acceleratie
Iets minder geschikt voor in de bergen door de hoge velgen
Het DT Swiss ARC1100 DICUT 55 Carbon Disc Race Voorwiel is ontwikkeld voor fietsers die het maximale uit hun prestaties willen halen. Met een velghoogte van 55 mm en een interne breedte van 22 mm levert dit wiel een uitstekende balans tussen aerodynamica, stijfheid en comfort. Het AERO+ profiel beperkt de luchtweerstand en verbetert de stabiliteit bij zijwind. Ook zorgt het speciale profiel voor het 'sailing effect' , dit betekend dat zijwind wordt omgezet naar voorwaartse snelheid in plaats van vertraging zoals bij andere wielen. De geavanceerde DT Swiss 180-naaf met SINC keramische lagers zorgt voor een extreem soepele rotatie en minimale rolweerstand. Het wiel is tubeless ready, wat de grip, het comfort en de lekbestendigheid ten goede komt. Dankzij de hoogwaardige spaken en verborgen aluminium nippels is dit wiel een toonbeeld van precisie, kracht en duurzaamheid.
Meer leren over het belang van aerodynamica en velgprofielen? Lees ons blog over aero wielen.
Specificaties DT Swiss ARC1100 DICUT 55 Carbon Disc Race Voorwiel
- Materiaal velg: Carbon
- Bevestiging: Steekas
- Diameter steekas voor: 12x100 mm
- Type body: n.v.t.
- Type velg: Tubeless
- Geschikt voor: Tubeless banden/Vouwbanden
- Geschikt voor de: Racefiets
- Remtype: Schijfrem
- Bevestiging rem: Centerlock
Gewichten: - Voorwiel: 686 gram
- Maximaal berijdersgewicht: standaard 100 kg
Wielset: - Velghoogte: 55 mm
- Interne velgbreedte: 22 mm
- Externe velgbreedte: 28 mm
- ETRTO maat: 622x22c
Spaken: - Soort spaken: DT aerolite® II t-head
- Materiaal spaken: RVS
- Patroon: Two-cross (1:1)
- Nippels: DT Pro Lock hidden aluminum
Naven: - Soort naaf: DT Swiss 180
- Materiaal naaf: Aluminium
- Keramische lagers: Ja, SINC
Meegeleverd: - Velglint (tubeless tape 25 mm)
- Tubeless ventiel (alu zwart 49-65 mm)
- Valve guard
- Wieltas
AERO+ VelgprofielHet AERO+ velgprofiel is ontworpen om de aerodynamische weerstand in de rijrichting – de zogenaamde translational drag – te minimaliseren. Dankzij het 55 mm hoge velgprofiel behoud je snelheid met minder inspanning, zelfs bij hogere snelheden. Dit ontwerp draagt bij aan een stabiele rijervaring en maximale efficiëntie.
Sailing EffectEen unieke eigenschap van dit wiel is het zogenaamde sailing effect. Bij zijwind vangt het wiel de wind als een zeil, waardoor er zelfs voortstuwing ontstaat in plaats van vertraging. Dit effect treedt op bij een luchtinvalshoek tot 18° en is bijzonder nuttig tijdens races of solo’s op open terrein.
Laag stuurmomentDe aerodynamische eigenschappen gaan hand in hand met een geoptimaliseerd stuurgedrag. Dankzij het lage stuurmoment blijf je ook bij krachtige of wisselende zijwind stabiel en gecontroleerd sturen. Dit resulteert in een veilig en voorspelbaar rijgedrag bij hoge snelheden.
SINC Keramische LagersDe SINC keramische lagers zijn van uitzonderlijke kwaliteit en zorgen voor minimale wrijving tijdens het rijden. Deze lagers zijn vervaardigd uit slijtvast en corrosiebestendig materiaal en rollen soepeler dan traditionele stalen lagers. Dit vertaalt zich in meer snelheid en minder energieverlies.
DT Aerolite® II SpakenDe DT aerolite® II t-head spaken zijn platte aero-spaken die speciaal ontwikkeld zijn voor minimale luchtweerstand. Ze zijn licht, sterk en dragen bij aan de algehele stijfheid van het wiel, waardoor het wiel responsief en efficiënt blijft onder belasting.
Hooked Tubeless InterfaceDe velg maakt gebruik van een hooked tubeless interface. Dit betekent dat je zowel tubeless banden als traditionele banden met binnenband kunt monteren. De hooked rand zorgt voor een veilige passing en stabiliteit bij hogere bandenspanning.