De Cube Agree GTC SL is een uiterst wendbare en snelle carbon racefiets en is voorzien van de nieuwste 11 speed Ultegra 6800 groep groepset. Het frame is stijf en biedt maximale controle!
Specificaties Cube Agree GTC SL Compact Carbon´n´white Racefiets
|
| Kleur: | Carbon`n`white (carbon/wit) |
| Gewicht: | 7.9 kg |
| Frame: | GTC Monocoque Twin Mold Technology |
| Voorvork: | CUBE CSL Race Carbon, Tapered |
| Balhoofd: | FSA Orbit I-t integrated, top 1 1/8", bottom 1 1/2 |
| Achterderailleur: | Shimano Ultegra RD-6800SS, 2x11-Speed |
| Voorderailleur: | Shimano Ultegra FD-6800BL, Clamp 34.9mm |
| Shifters: | Shimano Ultegra ST-6800 |
| Remhoeven: | Shimano Ultegra BR-6800 | |
| Crank: | Shimano Ultegra FC-6800, Hollowtech II, Compact |
| Kettingbladen: | 50-34T |
| Trapas: | Shimano PressFit SM-BB71-41 |
| Stuurpen: | Syntace F149, 31.8mm |
| Wielen: | DT Swiss CSW RA 2.0 |
| Banden: | chwalbe One, Kevlar, 23x622 |
| Stuur: | Syntace Racelite 2014 CDR |
| Zadel: | Selle Italia X1 Road |
| Zadelpen: | CUBE Performance Motion Post, 27.2mm |
| Zadelpenklem: | RFR Close 31.8mm |
| Artikelnummer: | 578200 |
| Gratis pedalen: | Shimano PD-5700 Carbon |
TechnologieënAdvanced Twin MoldDe Advanced Twin Mold proces elimineert vouwen in het frame door continue controle van de koolstofvezels tijdens het uithardingsproces. Dit wordt mogelijk gemaakt door een interne vorm die het perfecte frame vorm geeft tijdens het lay-up proces. Elke vezel blijft precies op zijn plaats tijdens het uitharden. Deze methode maakt het ook mogelijk om bepaalde specifieke punten extra te verstevigen.
Integrated Cable RoutingInterne kabelgeleiding heeft vele voordelen. Kabels die door het frame lopen, zijn beschermd tegen vuil en invloeden van buitenaf. Hierdoor hebben ze een langere levensduur . Bovendien wordt gewicht bespaard vanwege het ontbreken van de buitenkabel en heeft de fiets een mooier uiterlijk, omdat de kabels netjes zijn weggewerkt.
Press Fit BBMet de Press Fit lagers zijn de trapaslagers direct in het frame geperst en niet geschroefd. Dit zorgt ervoor dat het trapashuis breder is. Daardoor worden de frames met een bredere onderbuis
gemaakt. Elke millimeter extra breedte zorgt weer voor verbetering in de laterale stijfheid.
Wet Paint SurfaceDe logo’s en afbeeldingen worden toegepast in een multi-layer verf. Deze oppervlaktebehandeling technologie wordt gebruikt om gewicht te besparen.
Tapered Steerer.jpgHet nieuwe stuurbuis ontwerp is stijver dan een conventioneel rechte stuurbuis. Dit zorgt ervoor dat u meer gevoel krijgt met de fiets, zelfs op moeilijke terreinen. De minimale beweging in het frame aan de voorzijde zorgt voor een grote stuurprecisie. Ook wordt er tegelijkertijd gewicht bespaard door het ontbreken van de lagerschalen van het onderste lager, deze is namelijk volledig geintegreerd in de buis. Ook is het bovenste lager van de Carbon frames geintegreerd in het frame en is de energie overdracht zeer direct.
Frame Safe SystemHet schroefdraad zit in dit geval niet aan het frame waaraan de derailleur wordt bevestigd, maar aan het achterpad. In geval van een crash is dit achterpad eenvoudig te vervangen door een nieuwe.
Multi Purpose HangerDe Multi Purpose Hanger maakt de montage van de interne kabelgeleiding makkelijker, doordat er een grotere opening is bij de achtervork. Ook is het frame door deze kabelgeleiding geschikt voor zowel het klassieke systeem als ook het elektronisch systeem.
Geometrie