• Voor 23:00 uur besteld, morgen GRATIS bezorgd!
  • Altijd GRATIS bezorging & retourneren
  • GRATIS Same Day Delivery met Fietskoeriers

Cube mountainbike kopen? FuturumShop!

Cube mountainbikes zijn zeer populair. Dit Duitse merk levert simpelweg mtb’s met een hele prijskwaliteitverhouding. Voor het in 1993 opgerichte merk is de mountainbikesport altijd de nummer één geweest. Ze maken meerdere soorten fietsen maar scoren na 26 jaar nog altijd het beste met hun offroad fietsen.

Cube racefiets kopen? Ook dan zit je bij ons goed!

Cube racefietsen zijn tevens zeer populair. Ook bij de wielrenfietsen van dit Duitse merk is de prijskwaliteitverhouding zeer hoog. Ook biedt Cube fietsen voor alle niveau’s: van beginners tot gevorderden.

Waar let ik op bij de aanschaf van een Cube mountainbike?

We begrijpen maar al te goed dat het aanbod nogal overweldigend kan zijn. Immers: er zijn zoveel verschillende mtb’s dat je soms niet meer weet hoe je moet kiezen. Daarom helpen we je graag op weg met het selecteren van de juiste fiets. Ten eerst is het van belang om te bepalen wat je gaat doen met de mtb. Gebruik je hem vooral als woonverkeerfiets, in de stad en ga je af en toe wat reacreatieve tochten mee maken? Dan is een mtb van maximaal 700 euro prima. Bij de dames is de Cube Access WS bijvoorbeeld zeer populair. Heren kiezen vaak voor de Cube Analog om mee te beginnen. Dit instapmodel is overigens al voorzien van een 12-speed schakelsysteem, een unieke keuze voor een mtb van die prijs.

Keuze één bij het kopen van een Cube mountainbike: aluminium of carbon?

De keuze voor aluminium of carbon is vaak de eerste stap wanneer je het budget bepaalt. Carbon is lichter en ook prijziger, en stijver. Voor de snelheid is carbo goed. Wel kan je wat inboeten op comfort, omdat aluminium meer meebuigt met de ondergrond. In verhouding kiezen daarom nog veel mountainbikers voor een aluminium frame.

Keuze twee: welke vering?

Voorvorkvering bij mtb’s is inmiddels gemeengoed geworden. Dit geldt ook zeker voor Cube. Je kunt geen mountainbike meer vinden zonder. Wel zit er een groot verschil in de veerweg en de kwaliteit. Ook zijn fanatieke mountainbikers vaak op zoek naar het merk van hun voorkeur, vaak bijvoorbeeld RockShox. Als je vooral in de lage landen traint is alleen een voorvering waarschijnlijk wel voldoende. Ga je naar het buitenland om Enduro of zelfs downhillen te beoefenen, dan kun je overwogen om een mtb met een demper te nemen. Met achtervering dus. Hierdoor kun je veel uitdagender afdalen. Bergop zet je de demper vast, anders blijf je bewegen en dat kost heel veel energie.

Single Speed: nodig of niet?

Het aantal voorbladen neemt al jaren af in de mtb wereld. Inmiddels begint Single Speed al normaal te worden. Dit is één van de redenen dat steeds meer Cube mountainbikes met een Single Speed-groep afgemonteerd zijn. Zelfs in de lagere prijsklassen. Een mtb beweegt nu eenmaal veel, en daardoor is een klapperende ketting een bekend fenomeen. Het weghalen van de voorderailleur helpt hier enorm tegen. In het verleden was de triple gemeengoed op mountainbikers. In de praktijk waren er echter heel veel versnellingen dubbel. Met een Single Speed schakel je minder en vind je altijd een uniek verzet.

Wielrenfiets van Cube kopen: hoe kies ik de juiste racefiets?

Wielrennen wordt door steeds mensen beoefend. Zowel bij heren als dames is de sport steeds groter geworden. Maar hoe kies je nu de juiste racefiets voor jou? Begin je net met wielrennen of ben je een doorgewinterde renner? Het mooie aan Cube is dat er een perfecte racefiets is voor iedereen! Het kan helpen om een aantal vragen voor jezelf te beantwoorden voor je een definitieve keuze maakt. Ten eerste: hoeveel wil je uitgeven? Ten tweede: wil je een carbon of een aluminium frame? Ten derde: hoe belangrijk vind je het gewicht en kwaliteit van de onderdelen en de wielen die op de fiets gemonteerd zijn? Daarbij is het zeer van belang om de juiste maat te weten. Wil jij graag perfect op de fiets zitten en zo comfortabel en prestatiegericht mogelijk kunnen fietsen? Dan is de Bikefitting van FuturumShop een zeer goede optie om te overwegen.Bij deze bikefitting, wordt je volledig opgemeten, waardoor je zadel, pedalen en stuur perfect op jouw rijstijl en maten worden afgesteld. Ook is het mogelijk om een bikefitting met videoanalyse te doen, waarbij precies wordt gemeten waar je kracht levert op je pedalen en hoe dit efficiënter kan. Maar dat is vooral van belang wanneer je al wat verder bent in je wielrennende leven.

Racefiets van Cube met Shimano Claris, SORA of Tiagra

Hoe belangrijk vind je de schakelgroep die op de Cube is gemonteerd? Mogelijk zeggen de namen Claris, SORA je nog weinig. Het zijn de eerste drie stappen in de kwaliteitsladder van Shimano. Deze groepen zijn over het algemeen zwaarder dan de duurdere tegenhangers. Ze schakelen er overigens niet minder goed om: veel van de technieken die in de duurste groep worden gebruikt krijgen een vertaalslag naar de scherp geprijsde groepen: de kwaliteit van de lage Shimano groepen groeit dus als het ware mee. Wanneer je wil besparen op je aankoop is het prima om voor een racefiets met één van deze groepen te kiezen. Je zult het in de praktijk echt niet merken als je net begint. Voor de heren zijn de Cube Attain Pro en Race de instapmodellen die afgemonteerd zijn met één van deze groepen. Bij de dames is de Axial WS en WS Pro het equivalent van de Attain.

De perfecte middengroep: een Cube met een Shimano 105-groep

Het merendeel van de wielrenners die zijn tweede of derde fiets kopen kiezen voor Shimano 105. Dit is de groep die tussen de hoge groepen en de scherp geprijsde groepen in “hangt”. Voor 105 geldt heel specifiek dat ontwikkelingen van de Dura Ace-groep (de duurste schakelgroep) meegenomen zijn om ook de ontwikkeling van de 105 te bevorderen. Bij de dames is de Cube Axial WS GTC Pro een uitstekend voorbeeld van een echte middenklasser: met een scherpe prijs maar een goede schakelgroep. Het equivalent voor mannen is de Cube Attain GTC Race.

Cube racefiets kopen met een topgroep?

Doorgewinterde wielrenners willen graag Shimano Ultegra of zelfs Dura Ace op hun racefiets. Een duur geintje over het algemeen: maar zeker niet bij Cube! Bij de dames is Cube Axial WS C:62 SL Team Racefiets het absolute topmodel. Afgemonteerd met Ultegra. Bij de heren is deze fiets de Cube Agree C:62 Race Racefiets Carbon genaamd.

Cube racefiets met Di2-groep

De vraag naar Cube racefietsen met Di2-groep is enorm toegenomen. Elektronisch schakelen heeft de toekomst. Niet alleen biedt het mogelijkheden wat betreft het ophalen van data, het beperkt ook de tijd die je aan onderhoud moet besteden. Nooit meer je derailleur afstellen! De Cube Litening C:68X SL Racefiets Carbon is voorzien van een Dura Ace Di2 groep. Deze Cube racefiets is profwaardig en vederlicht!

Hoe belangrijk is een goede wielset wanneer ik een Cube racefiets wil?

De fietswielen zijn het belangrijkste onderdeel. Het gewicht van je wielen heeft meer invloed op je gevoel op de racefiets dan het gewicht van de fiets zelf. De meningen lopen uiteen: maar hier zijn de meeste wielrenners het wel over eens! Stelregel is: hoe meer de fiets kost, hoe beter de wielen. Bij de Cube racefietsen die FuturumShop aanbiedt springt de Cube Litening C:68X Pro Racefiets Carbon eruit qua keuze van wielen. De Newmen Evolution SL R velgen rollen fantastisch! Bij het selecteren van de juiste wielset is het daarbij van belang te kijken naar een aantal zaken buiten het gewicht en hoe ze eruit zien. Sinds de komst van de schijfrem is de remrand van een wielset niet langer van belang. Maar de hoogte van de velg is nog wel van belang. Een hogere velg geeft je aerodynamische voordelen, maar kan ook instabiel aanvoelen wanneer je zijwind hebt. De wind duwt tegen je fiets, en dit is niet prettig. Fiets je vooral in de bergen, dan kun je beter voor lagere velgen of middenhoge velgen kiezen. Zeker in de afdaling is zijwind anders nogal indringend.

Waar geef ik mijn geld aan uit: groepset of wielen?

Het enorme aanbod aan racefietsen geeft je de mogelijkheid de absoluut beste keuze te maken voor jou, maar het maakt de keuze ook lastiger. In de wielerwereld zijn er twee onderdelen van de racefiets waar veel in wordt geïnvesteerd: de wielen en de groepset. Kies je voor een hoger geprijsde fiets omdat er betere velgen op zitten? Of vind je de schakelgroep het belangrijkste? Hoewel de meningen verschillen en er geen feitelijk antwoord is op deze vraag: de wielen hebben meer invloed op het fietsgevoel. De ontwikkelingen van lager geprijsde schakelgroepen heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. De innovaties die worden toegepast in de hoge groepen beïnvloeden ook de kwaliteit van de lagere groepen. Dus als je echt moet kiezen waar het budget naar toe gaat: goede wielset!

En dan is er nog: de gravelbike of de cyclocrossfiets!

Op zoek naar een Cube cyclocrossfiets of een Cube gravelbike? Je bent zeker niet de enige. Vooral in België is de cyclocrossfiets enorm populair. Veldrijden is bij de professionals zeer groot, en de recreanten groeien hierin mee. Cube biedt zodoende een breed aanbod. Cyclocrossfietsen hebben een vrij gedrongen geometrie, die perfect aansluit bij het explosieve karakter van het cyclocrossen. Gravelbikes zijn qua frame meer te vergelijken met een racefiets: en dus comfortabeler voor langere afstanden.

Wat is het verschil tussen de onderdelen van een gravelbike, cyclocross- en racefiets?

De cyclocrosswereld lijkt qua onderdelen meer op de mountainbikewereld, dan de behoudende wereld van het wielrennen. Zo is het op een cyclocrossfiets vrij normaal dat de banden tubeless afgemonteerd zijn. Ook Single Speed zie je op veldritfietsen, op een racefietsen is dit een grote uitzondering. De schakelgroepen zijn vaak wel typische racefietsgroepen: hoewel dit aan het veranderen is sinds de opkomst van de Shimano GRX-lijn. Deze groepen zijn specifiek gemaakt voor de gravelbike, maar worden ook op veldritfietsen gebruikt. Voor gravelbikes geldt eigenlijk hetzelfde: hoewel er een trend gaande is om zoveel mogelijk specifieke gravelonderdelen te ontwikkelen.

Wat voor banden monteer ik op mijn gravelbike of cyclocrossfiets?

Bij cyclocrossfietsen worden meestal 35 mm banden afgemonteerd, bij gravelbikes meestal nog breder, zoals 38mm. De banden lijken over het algemeen op elkaar en zijn door elkaar te gebruiken, echter zijn er erg veel bandenmerken die met specifieke gravelbanden komen. Een typische gravelband heeft noppen die dicht bij elkaar liggen zodat ze een lage rolweerstand hebben wanneer je over een harde ondergrond rolt. De zijwand is vaak wel voorzien van dikke noppen, zodat je in de bocht grip houdt.

Wat is nu precies het verschil tussen een heren en damesmodel?

Voor heren die een Cube fiets willen kopen geldt vaak dat het aanbod breed is. Het vinden van het juiste framemaat is dus geen grote uitdaging. Voor dames is het vinden van de juiste maat vaak lastiger: ook is het aanbod smaller. Hoewel de sport een vlucht heeft genomen bij de dames is het aantal fietsende dames nog steeds lager: daarom is de vraag en het aanbod ook kleiner. Het gat slinkt echter wel. Toch zijn er regelmatig dames die vragen: kan ik niet gewoon een herenmodel nemen? Wat is eigenlijk het verschil? Het voornaamste verschil zit hem niet zozeer in het frame, maar in een aantal onderdelen die een andere geometrie hebben dan de herenmodellen. Het grootste verschil zit hem in het zadel: dames hebben over het algemeen een breder zadel nodig. Het stuur is vaak smaller omdat de schouders van dames ook smaller zijn. Natuurlijk is het mogelijk om een herenmodel aan te schaffen en hem dan van een smaller stuur en een breder zadel te voorzien. Dit betekent echter wel een extra investering. En daarnaast moet je het leuk vinden om zelf aan je fiets te sleutelen om deze aanpassingen te kunnen. Maar het blijft een stuk voordeliger om een Cube racefiets voor damesaan te schaffen.

FuturumShop is dé Cube fietsen specialist!

Ben je op zoek naar een Cube fiets voor dames ? Dan ben je bij FuturumShop aan het juiste adres. We hebben de meest populaire racefietsen van Cube op voorraad. Allemaal rijklaar geleverd op afspraak, met gratis pedalen, bidon met bidonhouder en pedaalsleutel!