Gewicht: | 1920 gram |
Materiaal velg: | Aluminium |
Soort rem: | Velgrem |
Inbouwbreedte: | 5x100 mm / 5x135mm | Snelspanner |
Maximaal berijdersgewicht | 110 kg |
Geschikte discipline | Race |
Met de Vision Team 30 Clincher Wielset ben je sneller dan ooit te voren. Deze aluminium wielset is stijf, stabiel en relatief licht van gewicht. Met een hoogte van 30mm is deze wielset een perfecte allrounder en zorgt de velg voor weinig luchtweerstand, dit mede dankzij de hand gespaakte Aero spaken. De naven zijn voorzien van 4 zeer soepele gesealde lagers die zorgen voor weinig rolweerstand en hoge slijtvastheid. De wielset wordt geleverd inclusief body voor Shimano/SRAM en is geschikt 10/11 speed cassettes.
Voor soepel lopende wielen die lang meegaan moeten je lagers in topconditie zijn. Hoe je dat doet, lees je in ons blog over lageronderhoud
Ik heb nu Mavic Aksium met 105 shimano 11 body Kan ik deze vervangen voor deze velgen? banden conti grandprix 4 season 25 mm
Je kan deze wielen prima gebruiken als vervanger voor je Mavic Aksium wielen. Deze wielen zijn compatibel met 11-speed cassettes.
Hallo, is het mogelijk deze de plaatsen op campagnolo 10 speed?
Deze wielset kunnen wij helaas niet leveren met een Campagnolo body. Mijn excuses hiervoor.
Moet ik voor dit wiel velglint aanschaffen en zo ja welke raden jullie aan?
Deze set wordt geleverd met velglint.
Ik heb dit setje gekocht voor een 10 speed groepset. Kan de casette er gewoon op zonder tussenring?
De 10-speed kan erop met een 1,85mm vulring.
Kan je hierop een 11speed 11-42 cassette monteren?
Dat is inderdaad ook mogelijk!
Ze wielen fietsen zelfs beter dan verwacht
Rijden fantastisch op kasseien.
Ik rijd nooit in de regen en toch is het achterwiel na 4 maanden kapot door corrosie. Had meer van deze wielen verwacht ook al zijn het instapmodellen.
Vind ze er erg mooi uit zien en heb de wielen nu 6500km en ze rijden nog prima. Ik rij het hele jaar door maar probeer te mikken op de drogere momenten. Maar af en toe pik je dan een bui mee. Het gedeelte voor de remblokjes wordt wel sneller vies en komen dan krassen in. Op maar de 10.000km.
Ik sluit mij aan bij de algemeen heersende mening. Ik heb ze 2 winters gebruikt tijdens vooral slecht weer. Gevolg: geen aandrijving meer doordat body defect is door vocht en vuil. Wordt dus oftewel nieuw achterwiel oftewel naaf vervangen. Tegenvaller. Niet echt veel kilometers mee gereden.