De Schwalbe Lugano II is een uitstekende band voor beginnende wielrenners. De Lugano is zeer betrouwbaar en laat je nooit in de steek. De K-Guard antileklaag voorkomt dat je onderweg met een lekke band langs de kant van de weg komt te staan. Op gebied van grip en duurzaamheid scoort deze band ook goed: je kunt er heel wat kilometers mee maken. Het Silica Rubber Compound is speciaal gemaakt om zo lang mogelijk mee te gaan. De rolweerstand is bovendien laag voor een band van deze prijs.
Maat | ETRTO | Gewicht | Druk |
700x23C | 23-622 | 260 gram | 6.0-9.0 bar (85-130 psi) |
700x25C | 25-622 | 280 gram | 6.0-8.0 bar (85-115 psi) |
700x28C | 28-622 | 310 gram | 6.0-8.0 bar (85-115 psi) |
Beste kan ik de schwalbe 28 c op de velgfulcrum racing zetten Mvg
In principe moet dat kunnen. De velg zal het probleem niet zijn. Het is de vraag of het binnen jouw frame past en vooral: of je schijfremmen hebt. Met velgremmen past het vaak niet binnen de remklauw.
Op advies van FS deze band gekocht omdat deze band goed lekbestendig is. Echter met modder en kou is deze band voor mij drama. Band geeft geen vertrouwen, en ik heb het gevoel dat mijn fiets gelijk wegglijd bij een beetje modder.
in de schaarste op de markt en de snelheid waarmee ik nieuwe banden nodig had voor een lange twee daagse rit deze aangeschaft, vooral om "safe"te zitten op lekrijden , rij je twee keer lek in twee dagen. had achteraf beter de oude kunnen laten zitten, verder is het monteren een trucje maar niet onmogelijk.
Tot nu toe alleen maar de Schwalbe Lugano gebruikt 700x23C. Altijd goed bevallen, kwaliteit, vandaar de aanschaf van een nieuwe, weliswaar de 700x 25C.
veel te krap, ik heb é'n bnd met heel veel moetite weten te monteren, de tweed is niet gelukt. I kan daarom met deze niet de weg op. Stel je voor dat ik lek rij, dan kan je niet eens je binnenband vervangen, ech t slechtste band ooit.
waardeloos te monteren! Ben uren bezig met plaatsen, proberen, proberen, zere vingers. Nog nooit zo'n lastige band gemonteerd, wat mij betreft deze nooit meer