De Pirelli Cinturato Gravel Vouwband maakt je gravelbike helemaal compleet! Deze hard terrain versie heeft kleine noppen op het loopvlak die zorgen voor een fenomenale rolweerstand . Zelfs over asfalt ga je behoorlijk rap met deze banden. De extra grote noppen aan de zijkant zorgen ervoor dat je in de bocht genoeg grip houdt. Het compound is speciaal ontwikkeld voor harde ondergronden: het komt het beste tot zijn recht op hard zand of gravel. Zowel in droog als nat weer presteert hij supergoed. De nylon antileklaag voorkomt ongewenste verrassingen, maar de compound zelf is ook al zeer robuust. Hij is daarom zeer goed bestand tegen bergachtige parkoersen. Met een TPI van 127 voelt hij bovendien zeer soepel aan en zeker wanneer je hem tubeless ready monteert komt je fiets uitzonderlijk goed uit de bochten.
Maat | ETRTO | Gewicht |
700x35c | 35-622 | 435 gram |
700x40C | 40-622 | 480 gram |
650Bx45 (27,5”) | 45-584 | 505 gram |
700x45C | 45-622 | 540 gram |
650Bx50 (27,5”) | 50-584 | 530 gram |
700x50C | 50-622 | 600 gram |
Is deze band geschikt voor de Campagnolo Levante met interne breedte van 25 mm? Dank!
Daar kan je deze band uitstekend voor gebruiken inderdaad!
Wat is de optimale velgbedbreedte voor een 700x50c
De ideale interne velgbreedte is 22 of 23mm.
is de band ook geschikt voor hookless wielen?
Daar is deze band volgens Pirelli geschikt voor inderdaad.
Geachte, Is de 700 x50C uitvoering ook op een 29inch MTB velg te monteren en tubeless te maken? Mvg Leon
Ja, dat is mogelijk.
Wat is de minimale velgbreedte waarop een 700/35C gemonteerd kan worden?
Bij een bandbreedte van 35mm is een minimale velgbreedte van 17mm nodig.
Ik heb de Pirelli Cinturato Gravel-H in 40mm gekocht (voor en achter). Mijn eerste indruk na zo'n 170km in de herfst is dat ze erg snel zijn, ze glijden als het ware over asfalt en gravel. Nog geen enkele keer lek gereden. Ook geen sealant fix. Ik heb gehoord van anderen dat er een kans is dat iets scherps zich tussen de knobs klem kunnen komen en dan een lekke band geven (maar dat is bij mij dus nog niet gebeurd). Deze band is bedoeld voor een mix van asfalt, gebroken asfalt, klinkers, lichte en zware gravel en daar doet hij het erg goed op. Niet bedoeld voor zand, gras, modder of mountainbike paden (als je dat echt wilt kies dan voor de M of de S), minpunten geven voor een band waar hij iet voor bedoeld is beschouw ik als niet eerlijk. Hard zand gaat nog steeds wel, als je het wat rustiger doet. In regen of droog, met bladeren er op gaat allemaal perfect. Wat mij ook opviel is dat als ik hem wat scherper de bocht instuur dat de banden mij weer rechtop wil zetten. In die zin kan dit een goede band zijn als je graag zonder handen op het stuur wilt hebben. Ik niet maar nou ja, geeft wel aan dat hij extra stabiel is. Ik denk dat hij in vergelijking met andere gravelbanden met 40mm iets zwaarder is dan anderen (ik had ze gemeten op 480g). Gehoord van anderen dat ze erg lang mee kunnen gaan zeker 4500km, veel langer dan vergelijkbare banden (voor mij veel te vroeg om dat te bevestigen) Voor mij voorlopig de perfecte band
banden zijn eenvoudig tubeless te installeren en rijden lekker. Niet goed is de lekbestendigheid. binnen 30 km beide banden lek gereden en de Pirelli sealant doet hierbij niets behalve uit de banden lopen/spuiten. Ga weer terug naar mijn Schawalbes waar ik 8 maanden zonder lek mee heb gereden. Bovenstaande is door Futurumshop wel heel goed, snel en netjes opgelost!!
Op mijn Canyon Grail eerst +8000 km gereden met Schwalbe G-One Bite TLE, 50mm en geen enkele keer lek. Aangezien ik zeer tevreden was over de baan banden Pirelli Cinturato Velo dacht ik deze eens proberen. Ze rijden aangenaam zolang het droog blijft, eens je de offroad padjes opzoekt die een laagje modder hebben weinig grip. Bruine band ook mooi. Lekbestendigheid lijkt me toch een issue. Zal het nog wat tijd geven maar eerste indruk niet zo goed om eerlijk te zijn.
De 700 x 35C zijn erg mooie bandjes voor op mijn Grail 8, maar uiterlijk is niet alles. Profiel is zeer prettig en goed voor gebruik op vast en losser gravel, kasseien en asfalt. Ze hebben een aanmerkelijk lagere rolweerstand dan de grove Schwalbes die er oorspronkelijk op lagen. In de modder is het natuurlijk niet veel soeps, maar dat is op mijn ritten wel overkoombaar. Liggen vast op de weg in bochten. Alleen is de lekbestendigheid echt zwaar onder de maat: Rij soms wel twee keer lek op een rit van 100km. Nu al 8 lekke banden gehad, zowel stootlekken als glas- en metaalsplinters en afgelopen 8000km met de Schwalbes maar 3! Ik hoop eigenlijk dat de bandjes snel zullen slijten zodat ik er weer fatsoenlijke lekbestendige banden op kan leggen, maar na 1000km zien ze er nog erg goed uit. Het vele lekrijden is frustrerend en maakt onzeker. Ze vallen mij in dat opzicht heel erg tegen en verlang daarom weer naar de Schwalbes die er op lagen.
Ik heb de 650b 45mm versie. De band is ook precies 45mm op een 23mm velg. Snel en goed tubeless te maken. Blijft mooi op druk. Prima band voor allerlei types ondergrond. Alleen in wel oppassen in modderige bochten.