Kan hier ook een Campagnolo 11 speed casette op gezet worden ?
Niet direct, maar wel als je deze body meebesteld en installeert op de trainer: https://www.futurumshop.nl/elite-campagnolo-miche-body-voor-drivo-kura-serie.phtml
Kan er ook een 10speed cassette op de drivo
Jazeker, dat is inderdaad ook gewoon mogelijk.
Ik kocht recent een Drivo II Ik heb heel wat GPX routes en die zijn ook vlot overal verkrijgbaar . Graag zou ik deze in de app invoeren . Het gpx formaat is niet compatibel dacht ik met de My Etraining app . Kunnen gpx files omgezet worden in compatiebel files voor myEtraining En hoe moeten zij ingelezen worden in de app
In my e-training is het mogelijk om GPX bestanden na te fietsen. Je zult deze eerst in een software op jouw telefoon moeten zetten (bijvoorbeeld via iTunes of Google Drive).
Mijn fiets heeft schrijfremmen en dus een achter as van 10 of 12 me. Pas dit zo of is er een aparte adapter voor nodig?
De adapter voor een 12mm steekas is meegeleverd.
De achteras van mijn fiets is een 130X9 (quick release). Gaat dat problemen opleveren met de montage op deze trainer?
Nee hoor, dat past gewoon!
Al bijna jaar aan het proberen om problemen met wegvallen van vermogen op te lossen, Elite blijft maar vragen stellen en testen, heb zelfs printplaat al vervangen. Waar vroeger vermogen om de +/- 15 min ineens zakte met +/- 180w doet hij het nu om de 7 minuten. Elite gevraagd om toestel terug te nemen en terug te betalen. Benieuwd naar antwoord.
Als disclaimer; dit is niet op basis van lang en uitvoerig testen, maar wel na een paar weken geregeld gebruik. - Installatie was eenvoudig; van het aanschroeven van de steunen tot het koppelen met software op zowel laptop (via ANT+ dongel) als IOS (Bluetooth). Tot nu toe alleen de My E-training software van Elite zelf gebruikt; bij de DrivoII krijg je dat 36 maanden gratis. Alleen even zoeken naar alle instellingen op de laptop versie van de app, maar dat kan goed aan mij liggen. - De nauwkeurigheid lijkt tot nu toe zeer goed, meer dan een half procent wijkt het door de DrivoII geregistreerde vermogen niet af van mijn SRM. De geclaimde nauwkeurigheid is dan ook de hoogste van alle Smart trainers. De DrivoII hoeft nooit gecalibreerd te worden, maar het kan wel (zero offset). De controle mogelijkheid is een plus punt. - Geluidsniveau; veel lager dan de ouderwetse ergo's of mijn rollenbank. Niet helemaal stil, en ik denk dat de Tacx NEO bijvoorbeeld stiller is, maar een ventilator maakt altijd meer geluid en die heb je toch nodig. - Hellingsniveau's; vanwege een blessure zeker niet het maximum uitgetest, maar het gevoel en de weerstand is vele malen beter dan de niet-direct-drive (de fietsband op een rol) trainers die ik tot nu gebruikt hebt. Wel lijkt het mij er op dat bij langdurige constante hellingen de weerstand soms terugloopt. Even goed aanzetten of de helling een procent veranderen lost dit op. Vrijwel zeker iets van E-training software (aansturing), niet van het apparaat zelf. - Zonder stroom bruikbaar; de weerstand is dan niet te regelen, maar genoeg voor een training of warm-up. Of je dit apparaat naar een wedstrijd wil meeslepen is iets anders. Alle trainers in deze klasse zijn echt zwaar. - Er is genoeg ruimte rond de cassette om te voorkomen dat frame of derailleur de trainer raken. - Naast de E-training software zijn er nog een aantal vouchers bijgeleverd waarmee je verschillende apps kan uittesten. Werkt dus ook met alle moderne apps als Zwift, TrainerRoad, SufferFest, Rouvy, etc. - Als je de trainder een tijdje (>half uur?) laat aan staan zonder te rijden, lijkt de app deel van de ANT+ verbinding te verliezen; vermogen wordt nog wel geregistreerd, maar niet meer aangestuurd. Simpel te voorkomen door de trainer pas aan te zetten als je gaat trainen. - Hoe er rekening mee dat de achter derailleur mogelijk bijgesteld moet worden. Dit geldt voor elke direct-drive trainer; het is net als een wiel wisselen.