Kan het beste nog beter? Ja dus! De Continental Grand Prix 5000 S Tubeless ready band is lichter, sneller en heeft sterke zijkanten dan zijn voorgangers. De band is tubeless ready, maar ook met een binnenband te gebruiken. De vorige 5000 tubeless band kon niet met alle velgen worden gebruikt, maar de nieuwe 5000 S kan ook met hookless velgen worden gebruikt. De rol weerstand is extreem laag en de bandendruk kan ook lekker laag worden gehouden. Zo geniet je van snelheid en comfort in één band. In 25mm weegt de band slechts 250 gram. Deze band presteert op alle vlakken dus maximaal. Ook in lekbestendigheid is deze band beter dan ooit. De band is voorzien van Vectran Breaker die ervoor zorgt dat scherpe voorwerpen minder snel door de band zullen prikken. Als je de band tubeless monteert kun je een sealant in de band doen om kleine gaatjes te dichten. Je kunt bijvoorbeeld de Revo-Sealant van Continental zelf gebruiken.
Beste , Zijn de gewone 5000 TR niet meer te verkrijgen ? Enkel nog de S serie ? wat is het beste alternatief? de schwalbe pro one tr?
Wij hebben op dit moment enkel de Continental 5000 S TR in ons assortiment. De alternatieven zouden kunnen zijn de GOODYEAR VECTOR 4SEASONS of SCHWALBE PRO ONE ADDIX RACE EVO SUPER RACE V-GUARD.
Goede avond, ik rijd reeds verschillende jaren met Continental GP 700 x 28 tubeless. Kan ik op deze velgen ook 700 x 30 tubeless monteren. Qua breedte van het frame is er geen probleem. Alvast bedankt
Dan moet het geen probleem zijn om de 30mm banden op de velg te monteren.
Wat is de maximale bandenspanning als je deze band met binnenband gebruikt? Ik heb hookless velgen en is het dan max 5 bar?
Dan is de maximale bandendruk inderdaad 5 bar.
ik heb laatst de transparant versie gekocht 25 mm komt deze nog op voorraad ?
Op dit moment heeft de transparante versie van 25 mm een onbekende levertijd, wij hopen dat deze weer snel op voorraad komt maar op dit moment is nog onduidelijk wanneer dat zal zijn.
Welk type binnenband adviseer je bij deze band met breedte 30?
Dan zou je aan deze kunnen denken: https://www.futurumshop.nl/schwalbe-sv18-extralight-binnenband-700-x-28-42mm-40mm-ventiel.phtml
Ik rijd de zwarte versie en zonder binnenband, dus tubeless. Zeer goede band en heb hem nog nooit lek gereden. Het probleem is dat veel mensen dit soort banden lek rijden, is dat ze de band te zacht oppompen. als een band te zacht is dan kunnen scherpe dingen een band makkelijker beschadigen. Als de band harder is dan schiet het item sneller van de band af en dus minder lekkage. Okay het gaat wel een beetje ten koste van het rijcomfort maar je hebt geen lekkages meer. Dus zet de band op de maximale spanning, staat op de band zelf. En elke week weer op spanning zetten. Zo simpel is het.
Leg je makkelijk op de velg, veel grip in de bochten en rolt soepel
Ik weet niet wat Continental met deze banden gedaan heeft, maar lekbestendigheid was zeker geen prioriteit. Een nieuw setje in november tubeless gemonteerd en in 4 maanden tijd achter 10x en voor 5x lek gereden. Alleen op weg gereden. Geen spijkers, plantenstekels o.i.d., allemaal kleine gaatjes (doorgedrukte steentjes?), vaak net te groot voor de sealant om af te dichten. Ik rijd al jaren Continental Grand Prix. Eerst jaren lang de 4000, toen de 5000 (niet tubeless versie) en ook in de winter nagenoeg lekvrij. Het zal best dat de rolweerstand vermiderd is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet veel van merk. De oudere versies waren ook gewoon goed. Altijd met veel plezier de Grand Prix geredem, maar ik gan nu op zoek naar een alternatief.
Meer dan tien jaar geleden ben ik gestopt met het rijden van de topbanden van de verschillende fabrikanten vanwege de vaak beperkte lekbestendigheid en duurzaamheid. Zowel Contintental en Vittoria hebben "middenklassers" in het assortiment die weliswaar niet zo snel zijn maar goed tegen een stootje kunnen en daardoor minder lekke banden opleveren. Omdat ik nu tubeless wilde gaan rijden kom je automatisch weer bij de topmodellen uit, wat inderdaad snelle maar blijkbaar toch weer kwetsbaardere banden zijn. De 5000 S TR rijdt erg soepel en voor mijn gevoel ook snel, echter heb ook ik bij de eerste rit een lekke band gekregen. Er spoot flink wat latex uit maar deze wist het gaatje gelukkig wel te dichten. In het geheel niet de ervaring die ik verwacht van een band in deze prijsklasse en ik zal hierna dan ook weer uitwijken naar de subtoppers.
Fijne band goed te monteren