Powerbar Vision Update 2022

Rudi Jansen | 23 maart 2022

Powerbar, het wereldwijd toonaangevende sportvoedingsmerk, daagt zichzelf uit door een nieuwe dimensie te geven aan het begrip “prestatie”. De nieuwe definitie is gebaseerd op drie essentiële onderdelen: bewustzijn en verantwoordelijkheid voor het milieu, gemeenschapsgevoel, en toegankelijkheid van prestaties voor iedereen – ongeacht het prestatieniveau. Door het maken van deze eerste stappen bewijst het merk, dat al meer dan 35 jaar bestaat, eens te meer dat ze het serieus neemt om de maatschappij te inspireren en zo verandering op de lange termijn teweeg te brengen.

Het merk Powerbar, icoon van de sportvoedingsrepen en initiator van de categorie ruim 35 jaar geleden, zorgt opnieuw voor een revolutie van het begrip ‘prestatie’.
Al meer dan drie decennia is het ongekende succesverhaal van het merk gebaseerd op de ondersteuning van internationale topsporters in een breed scala aan sporten met als doel om wereldwijd competities en medailles te winnen. Met dat als uitgangspunt is de belangrijkste succesfactor voor het merk altijd geweest om zichzelf opnieuw uit te dagen door de dagelijkse grenzen te verleggen.

Een nieuw begrip van prestaties

Het merk Powerbar zet nu de volgende stap in haar ontwikkeling:
“We zijn ons er van bewust dat de weg van ontwikkeling wordt geleid door open te staan verandering. Maar het doorvoeren van verandering vereist een aanpassing van innerlijke waarden, gedachten en overtuigingen, om daarmee ons gedrag duurzaam te beïnvloeden. Simpel gezegd, we kunnen niet groeien zonder verandering, en verandering begint pas echt als we onze “mindset” veranderen.” zegt Moose Elshakankiry, hoofd marketing bij Active Nutrition International GmbH, gevestigd in München.

De visie van Powerbar is om haar nieuw gedefinieerde begrip van prestaties wereldwijd uit te dragen. Deze nieuwe definitie verruimt het klassieke begrip dat voornamelijk draait om de prestatiegerichtheid en het competitieve denken van het individu. Dit begrip omvat drie aanvullende essentiële aspecten: bewustzijn en verantwoordelijkheid voor het milieu, gemeenschapsgevoel, en toegankelijkheid van prestaties voor iedereen – ongeacht het prestatieniveau.

Concreet betekent dit dat wat altijd werd benadrukt als verschillen tussen sporttypes of individuen, eigenlijk een zeer unieke kans kan bieden. In de huidige wereld van ‘performance’ zien we alleen het potentieel om van elkaar te leren en met elkaar te groeien. “We zijn van mening dat prestaties ook dienen te worden gebruikt om een zinvolle en positieve impact op onze samenleving en het milieu te hebben”, benadrukt Tim Huppertz, Senior Manager Brand, en voegt eraan toe: “Bij uitzonderlijke prestaties hoort een gevoel van grote verantwoordelijkheid: anderen te ondersteunen en te inspireren, en onze eigen kennis aan de volgende generatie door te geven, waardoor prestaties voor iedereen toegankelijk worden”.

Verandering gaat over daden, niet over woorden

Naast een nieuwe look & feel en een focus op het stimuleren van de nieuwe visie, volgt Powerbar met concrete acties. Het belang dat het merk hecht aan het onderwerp verantwoordelijkheid voor zowel ons milieu als onze maatschappij, blijkt uit de eerste concrete projecten.
Zo heeft Powerbar in samenwerking met Repaq® een nieuw plasticvrije en biologisch afbreekbaar wikkel ontworpen dat in de toekomst voor alle repen zal worden gebruikt.
Alle nieuwe producten van het merk zullen daarnaast vrij van palmolie en collageen zijn. Het TRUE-assortiment, een nieuwe productlijn die naar verwachting in april 2022 wordt gelanceerd, bestaat uit slechts een handvol natuurlijke ingrediënten, die allemaal biologisch, veganistisch, fairtrade en klimaatneutraal zijn gecertificeerd.

Powerbar

Fuel up!

Bekijk alles van Powerbar