Voor type fiets | Racefiets | |
Aantal versnellingen: | 11-Speed | |
Steek/BCD: | 110mm | |
Compatibel met: | Shimano FC-R8000 crank | |
Mogelijke kettingbladcombinaties: | Mogelijke kettingbladcombinaties: | 53/39, 52/39, 52/36, 50/34, 46/36, 46/34 |
Aantal montagegaten | 4 | |
Gewicht: | 70 gram (34t) | |
Materiaal: | Geanodiseerd aluminium |
hallo, past een 36 tands binnenblad op een normaal cranckstel? ik rij nu met een verhouding 53-39 en een cassette met als grootste kransje 32, maar zou graag wat lichter kunnen trappen mvg Jan
Ja, een 36T blad zou ook passen, echter je hebt wel te maken met eem maximaal verschil van 16 tanden tussen binnen en buitenblad, wellicht dat anders een 50-34/compact wat voor je is?
kun je shimano ultegra 52/36 tandwiel bladen vervangen door 50/34 tandwiel bladen
Bij de 6800 of R8000 crank kan dat inderdaad zonder problemen!
De 50T betreft gewoon het buitenblad?? Op de foto staat namelijk het binnenblad.
De 50T versie van dit kettingblad betreft inderdaad gewoon een buitenblad!
op huidig buitenblad ultegra R8000 staat 52-36 MT je vindt ook MS en MA waarvoor staat dit en moet je daar rekening mee houden bij aankoop?
Nee, hier hoef je geen rekening mee te maken. Het is een manier van Shimano om het jaar en maand van fabricage aan te geven.
Hallo ik heb een ultegra 8070 di2 compact groep en ik wil de 34 vervangen voor een 39 binnen blad kan dat en geeft dat geen schakel problemen
Dat zou geen problemen op moeten leveren!
Originele shimano onderdelen!
Zonder problemen schakelen met het originele kettingblad van Shimano!
Het buitenblad (46T) is helaas niet zo fraai afgewerkt als de grotere versies (50T / 52T). Het is een kaal blad, zonder de kunststof afwerking. Hierdoor zijn voor montage kunststof boutkapjes benodigd, wat een minder fraaie afwerking geeft dan het grote buitenblad. Het buitenblad 46T met losse boutkapjes is zelfs nog duurder dan een groot buitenblad dat wel is afgewerkt.
met 36 steeds rond de 30 kantelpunt kleine grote blad. 39 top, schakelt ook prima met 52.
Bij mijn vorige Ultegra 6800 11sp 50/34T binnenblad vervangen door 39T blad, maar dat vereiste heel voorzichtig schakelen. In het begin nog al eens ketting tussen binnen- en buitenblad getrapt. N.B. komt door vormgeving van buitenblad! Nu dus bij R-8000 groep met 50/34 binnenblad vervangen door 36T blad. Werkt veel soepeler. N.B. 34T gebruik ik zo goed als niet in westen van het land en momenteel ook een comfortbike c.q. gravelracer met achter cassette 11-34. Ook deze trouwens vervangen door een 11-30 en misschien wordt het wel een 11-28. Nog even uittesten.
Shimano Ultegra FC-R8000 Kettingblad 11 Speed |