Nederlands fietskledingmerk kleedt tweevoudig Ronde van Vlaanderen winnaar
Het Nederlandse fietskledingmerk FUTURUM heeft in Stijn Devolder een nieuwe merkambassadeur gevonden. FUTURUM zal Devolder net als Maarten Tjallingii gaan kleden in kwalitatief hoogstaande fietskleding.
Internationale ambities
Met het starten van een samenwerking met de tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen worden de internationale ambities andermaal onderstreept. Op dit moment is FUTURUM al het hardst groeiende fietskledingmerk in de Benelux en de samenwerking met (ex-)professionele wielrenners zorgt ervoor dat de PROFORMANCE en 4 SEASONS producten blijven voldoen aan de hoge eisen die gesteld worden door de wielrenners op het hoogste niveau.
Stijn Devolder heeft tijdens zijn carrière veel aandacht besteed aan details, omdat juist die details het verschil kunnen maken tussen winst en verlies. Hij deelt daarmee de visie van FUTURUM.
“In de achttien jaar dat ik professioneel wielrenner ben geweest, ben ik meerdere malen op tegenstanders gestuit die qua niveau niet voor mij onder moesten doen. Door telkens te zoeken naar details, ben ik er in geslaagd de nodige successen te vieren. Het is mooi dat dankzij deze minutieuze en doordachte werkwijze ook FUTURUM meer dan succesvol is. Ik hoop met mijn expertise de al super hoogwaardige kleding naar een nog hoger niveau te kunnen tillen.”
– Stijn Devolder
Milieubewust
Voordat een FUTURUM product op de markt komt, gaat er een langdurig proces van productontwikkeling aan vooraf. Ambassadeurs zoals Maarten Tjallingii en Stijn Devolder spelen hierin met hun jarenlange ervaring als profrenner een belangrijke rol. Naast de hoge kwaliteitseisen, stelt FUTURUM nóg strenge duurzaamheidseisen. Het merk, met Apeldoorn als thuisbasis, onderneemt hierin al vele acties, waaronder het dichtbij huis produceren, het weglaten van plastic in verpakkingen en het gebruik van hoogwaardige merinowol.
“Wij willen het hoogst haalbare en nemen daarom samen met onze ambassadeurs ruim de tijd voor productontwikkeling. Met Maarten Tjallingii, Ilona Hoeksma en nu ook Stijn Devolder beschikken we over enorm veel expertise van (oud-)profs. Hierdoor kunnen we continu de hoogstaande kwaliteit en duurzaamheid van onze fietskleding waarborgen. Wij zijn er dan ook van overtuigd nóg groter te kunnen worden in de Benelux, naast het feit dat ook in Duitsland en Scandinavië al bijzonder veel fietsers in FUTURUM rond rijden.”
– Harmen van der Meulen
CEO FUTURUM