De S-Works Prevail 3 helm van Specialized combineert een heel goed ventilerend geheel in lichtgewicht pakket. Daarmee is het een echte allrounder voor al jouw ritten, die uitblinkt op warme dagen en tijdens pittige beklimmingen. De helm is volledig ontwikkeld om de grenzen van ventilatie in een helm te verleggen. In vorige versies zaten nog "schuimbruggen" tussen de ventilatiegaten, maar die zijn in de Prevail 3 weggehaald. Daarmee zijn de ventilatieopeningen met 24,5% vergroot. Daarmee heeft deze helm het grootste ventilatieoppervlak van alle helmen die Specialized ooit heeft gemaakt.
Deze helm is natuurlijk ook veilig. De helm maakt gebruik van EPS schuim, zoals de meeste helmen doen, maar er is meer. In de helm zijn aramide "kabels" geweven. Deze lopen door de helm en zijn verankerd aan carbon zijpanelen. Bij impact werkt deze AirCage-technologie als een ophangbrug en is ontworpen om krachten over de helm te verdelen. De toevoeging van het MIPS systeem versterkt dat effect alleen maar verder.
De pasvorm van de helm is eenvoudig instelbaar dankzij het Occipital Base Adjustment systeem. Je kunt de pasvorm verstellen naar de vorm van jouw hoofd. Ook de hoek waarin de helm op je hoofd staat, is in te stellen. Zo gaat hij nooit tegen je fietsbril aanzitten. Met het draaisysteem op de achterzijde stel je in hoe strak de helm op je hoofd zit.
Specificaties Specialized S- S-Works Prevail 3 MIPS Race Fietshelm
- Lichtgewicht, koelende helm
- AirCage-innovatie verhoogt de luchtstroom
- Polycarbonaat schaal voor verhoogde duurzaamheid en premium afwerking
- MIPS technologie
- MIPS Air Node-technologie is MIPS' meest ventilatiegerichte oplossing
- Verstelbare Tri-Fix web splitter zorgt voor meer comfort door een persoonlijke pasvorm.
- Occipital Base Adjustment optimaliseert comfort en compatibiliteit met brillen
- ANGi-ready (niet meegeleverd)
- Windruis door de bandjes wordt geminimaliseerd
MIPSMIPS staat voor Multi Directional Impact Protection Systeem. MIPS is een binnenschaal geïntegreerd in de helm. Bij een val kan het MIPS systeem in de helm draaien. De druk wordt zo verdeeld waardoor de energie die bij een val vrij komt niet op één plek op het hoofd is gefixeerd. Tijdens het dragen van de helm merk je niets van MIPS. Tijdens een val kan het systeem hoofdletsel beperken.