• Voor 23:00 uur besteld, morgen GRATIS bezorgd!
  • Altijd GRATIS bezorging & retourneren
  • GRATIS Same Day Delivery met Fietskoeriers

Garantie en defecten

Wanneer kan je aanspraak maken op garantie?

Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of het artikel. Schade door oneigenlijk gebruik valt niet onder de garantieregeling.

Als de aankoop binnen 30 dagen na ontvangst defect raakt, dan kom je in aanmerking voor de 30 dagen garantieregeling, waarbij het artikel geruild of de aankoop geannuleerd kan worden. Kijk voor meer informatie over de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie hier.

Garantietermijn

FuturumShop biedt op alle artikelen de wettelijke garantie, dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Alle hieronder vermelde garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie. De garantietermijn die FuturumShop je biedt is in alle gevallen minimaal 2 jaar. Voor sommige artikelen wordt door de fabrikant een langere garantietermijn geboden, deze staan dan aangegeven bij de betreffende artikelen óf in de documentatie die je ontvangt bij jouw bestelling. Vanzelfsprekend wordt, indien van toepassing, de langere garantietermijn van de fabrikant te allen tijde gehandhaafd. Voor sommige artikelen bieden wij tevens de mogelijkheid om extra garantie aan te kopen. Indien deze garantie wordt aangekocht dan gelden de aangeboden garanties altijd onverminderd de rechten of vorderingen die de wet men toekent.

Garantie Tweedekans

Ben je niet tevreden? Voor Tweedekans-producten hanteren wij dezelfde voorwaarden als voor overige producten, enkel geldt voor Tweedekans-artikelen 90 dagen retourrecht en 1 jaar garantie. Indien het product binnen deze termijn niet functioneert zoals je dat in alle redelijkheid mag verwachten, ben je er dus van verzekerd dat het probleem wordt opgelost.

Hoe vraag je garantie aan

Is er onverhoopt iets niet in orde met het door jou aangeschafte artikel? Als dat het geval is binnen de geldige garantietermijn dan willen wij dat graag zo snel mogelijk voor je oplossen! Garantie aanvragen kan zeer eenvoudig door in te loggen met je klantaccount en naar ‘mijn bestellingen’ te gaan. Zoek vervolgens het ordernummer op waarvoor je garantie wilt aanvragen en klik daarna op ‘details bekijken’. Vervolgens selecteer je de artikelen waarvoor je de garantie wilt aanvragen en klik je op ‘garantie aanmelden’. Daarna kan je de klacht omschrijven en indien van toepassing een afbeelding van de garantie toevoegen. Nadat je op de knop ‘verzend garantie-aanvraag’ hebt geklikt ontvang je zo spoedig mogelijk bericht per mail over de verdere afhandeling.

FuturumZeker

Twee jaar garantie
Ook bij Futurumzeker krijg je, zoals bij al onze artikelen, 2 jaar garantie op nieuwe schoenen! Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of de hele schoen. Schade door oneigenlijk gebruik valt uiteraard niet onder de garantieregeling.

Lees hier meer over Futurumzeker

Voorwaarden schoenen en helmen - 14 dagen vrijblijvend uitproberen
Hardloop-, fiets- en wandelschoenen, race- en mountainbikehelmen hoeven, indien geretourneerd, niet in nieuwstaat te verkeren maar dienen wel alleen gebruikt te zijn voor het doel waarvoor ze zijn vervaardigd en redelijkerwijs in de staat te verkeren van matig tot intensief gebruik. Voor het overige gelden de gebruikelijke retourvoorwaarden. Wens je het artikel niet te houden, dan is het mogelijk je bestelling binnen 14 dagen kosteloos te retournerren. Retourneren gaat eenvoudig door in te loggen op de website met je klantaccount en in jouw overzicht met bestellingen te klikken op retourneren. Vervolgens doorloop je het digitale retourproces. Het artikel moeten binnen 30 dagen na aflevering van de bestelling geretourneerd zijn. Je kan ervoor kiezen om de aankoop te ruilen of de aankoop te annuleren. Geef je voorkeur aan in de mail, dan regelt onze klantenservice de rest!