Futurumshop.nl gebruikt cookies voor een betere winkelervaring. Deze melding niet meer tonen.
Voor 23:59 uur besteld, morgen GRATIS bezorgd!
Voor 23:59 uur besteld, morgen GRATIS bezorgd!
FuturumShop - Sport is our passion

Garantie en defecten

Terug naar overzicht

Hieronder treft u de meest gestelde vragen aan omtrent onze producten en dienstverlening.
Als uw vraag er niet bij staat verzoeken wij u uw vraag te stellen via ons contactformulier.

  •  

    Wanneer kan je aanspraak maken op garantie?

    Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of het artikel. Schade door oneigenlijk gebruik valt niet onder de garantieregeling.

    Als de aankoop binnen 30 dagen na ontvangst defect raakt, dan kom je in aanmerking voor de 30 dagen garantieregeling, waarbij het artikel geruild of de aankoop geannuleerd kan worden. Kijk voor meer informatie over de 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie hier.

    Niet duidelijk? Stel een vraag
  •  

    Garantietermijn

    FuturumShop biedt op alle artikelen de wettelijke garantie, dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantietermijn die FuturumShop je biedt is in alle gevallen minimaal 2 jaar. Voor sommige artikelen wordt door de fabrikant een langere garantietermijn geboden, deze staan dan aangegeven bij de betreffende artikelen óf in de documentatie die je ontvangt bij jouw bestelling. Vanzelfsprekend wordt, indien van toepassing, de langere garantietermijn van de fabrikant te allen tijde gehandhaafd. Voor sommige artikelen bieden wij tevens de mogelijkheid om extra garantie aan te kopen. Indien deze garantie wordt aangekocht dan gelden de aangeboden garanties altijd onverminderd de rechten of vorderingen die de wet men toekent.

    Niet duidelijk? Stel een vraag
  •  

    Hoe vraag je garantie aan

    Het is belangrijk dat je bij een defect of garantie aan een bij FuturumShop aangeschaft artikel zich te allen tijde tot ons wendt. Je kan hiertoe contact opnemen via support@futurumshop.nl. Graag ontvangen wij een e-mail met jouw ordernummer, een gedetailleerde omschrijving van het defect en eventueel één of meer foto’s van het defect. Na ontvangst van de e-mail wordt jouw aanvraag direct in behandeling genomen. Binnen 24 uur na ontvangst van jouw e-mail krijg je van ons een bericht en indien nodig sturen wij jou onze kosteloze retourprocedure.

    Het is helaas niet mogelijk om vooraf te stellen hoe lang een garantie-afhandeling in beslag zal nemen.

    Niet duidelijk? Stel een vraag