Plus- en minpuntenOndanks de 58mm hoge velg, toch een zeer lichte wielset
Een echte allrounder dankzij de 58mm hoge velg welke een laag gewicht en aerodynamica combineert
Ook te gebruiken op je gravelbike door de interne velgbreedte van 19mm
De Firecrest-technologie maakt deze wielset extreem aerodynamisch
Door de 58mm hoge velg is deze wielset zwaarder dan de 303 serie van Zipp
De Zipp 404 A1 Tubeless Carbon Wielset biedt een laag gewicht, mooie looks en stijfheid in een pakket. Deze wielen zijn met recht allrouders te noemen. Dat is onder andere te danken aan de 58mm diepe velg. Deze biedt aerodynamisch voordeel op het vlakke, zonder te zwaar om hem in de bergen te gebruiken. Samen met de 19mm interne velgbreedte kun je wat bredere banden tubeless monteren. Daardoor kun je ook prima gravelpaden meepakken. Ga je liever voor smallere banden met binnenband? Dat is dat ook gewoon mogelijk!
Specificaties Zipp 404 Firecrest A1 Tubeless Wielset
- Materiaal velg: carbon
- Bevestiging: Snelspanners 5x 100mm voor en 5x 135mm achter
- Type body: Shimano/SRAM 11-speed
- Type velg: Tubeless
- Geschikt voor: Vouwband, Tubeless
- Geschikt voor de: racefiets
- Remtype: Velgrem
Gewichten:- Paar zonder banden: 1621 gram
- Voorwiel zonder banden: 724 gram
- Achterwiel zonder banden: 897 gram
- Maximaal berijdersgewicht: 115kg
Wielset:- Velghoogte: 58mm
- Interne velgbreedte: 19mm
- ETRTO maat: 622x19C
- Materiaal remrand: carbon
Spaken:- Beschikt over J-bend aerospaken, 18 voor en 24 achter
- Materiaal spaken: RVS
Naven:- Beschikt Zipp ZR1 naven
- Materiaal naaf(voor): aluminium
- Materiaal naaf(achter): aluminium
- Meegeleverd:
- Wielset
- Tubeless velglint (voorgemonteerd)
- Tubeless ventielen
- Snelspanners
Firecrest
De Zipp Firecrest technologie is speciaal ontwikkeld voor een nog snellere velg. Het Firecrest ontwerp zorgt niet alleen voor een goede airflow van de inkomende lucht, maar ook van de achterkant van het wiel. Zonder hierbij concessies te doen aan de bewezen golfbalstructuur. Hiermee legt Zipp de lat van aerodynamica nog hoger.