De nieuwe Cyclo 315 beschikt over dezelfde software functionaliteit als de Cyclo 310 Serie. Met als belangrijk verschil dat deze beschikt over een geïntegreerde ANT+ sensor voor een eenvoudige verbinding met een draadloze hartslagmeter, vermogensmeter en een snelheid- en cadanssensor. Tevens beschikt de Mio Cyclo 315 over trainingsprogramma´s. De Mio Cyclo 315 is een eenvoudig te gebruiken fietsnavigatietoestel. Je kunt de Mio Cyclo navigatietoestellen gebruiken tijdens sportieve fietstochten op je mountainbike of racefiets, maar ook voor navigatie in de stad zijn de fietscomputers van Mio erg geschikt. Navigeren van punt A naar B of met behulp van waypoints eigen voorkeursroute volgen is met de Mio Cyclo een fluitje van een cent. De turn-by-turn navigatie geeft je met geluidssignalen duidelijke instructies over de route. Met de Cyclo 315 kun je niet alleen je ritafstand, snelheid en de route bijhouden. De geavanceerde fietscomputer registreert tevens de hoogte en het aantal verbruikte calorieën. Daarnaast kun je met de Mio Cyclo 315 direct op pad. De navigatiekaarten zijn immers al voor je geïnstalleerd. De "Surprise Me" functie en de fietsgerichte POI’s zijn enkele van de eigenschappen die de Mio Cyclo fietscomputers uniek maken.
Suprise Me modus:
Voer gewoon de tijd of afstand in en de Mio 315 stippelt drie routes voor je uit.
Deel Mio Desktop-software:
Een leuk hulpmiddel heb je een eenvoudig apparaat beheer, kan je nieuwe routes downloaden en routes delen met jouw vrienden.
Points of Interest voor fietsers (POI’s):
Met deze functie kan je snel zoeken naar fietswinkels, ziekenhuizen, restaurants, bars en nog veel meer.
De levering omvat:
Ik heb een Mio Cyclo 315 HC. Kan deze gekoppeld worden aan de Powertap p1 pedalen?
De Powertap P1 pedalen kunnen zonder probleem worden gekoppeld aan de Mio Cyclo 315HC. Dit wordt gedaan door middel van de ANT+ verbinding.
MIO 315. Was een lus aan het rijden. Na 4 km wat gaan drinken, toestel aan laten staan. Toestel was in rust gevallen en kwam niet meer op de lus uit. Toestel uitgezet en weer aan. Naar lus gegaan, toestel gaf aan om eerst naar beginpunt terug te keren. Hoe kan ik na een pauze de route weer vervolgen.
Wanneer u wenst te pauzeren, dient u het toestel handmatig te pauzeren. Hierna kunt u het toestel uitschakelen of aan laten staan. Het is geen probleem om daarna weer op de route te komen.
Vraag ivm MIO315: ik rij een lusje uit één van de voorgestelde routes van surprise me en besluit om die lus te onderbreken om ergens op een plek te gaan eten (een stad in de buurt of zo) of te overnachten. Ik wil de mio uitzetten voor batterij te sparen. Kan ik dan - als ik 'm terug aanzet - vlotjes terug naar het dichtsbijzijnde punt op mijn lus en de lus verder rijden of is hij de gegevens van die surprise me route dan kwijt ?
Schakel je toestel tijdens uit, dan kun je na inschakelen je route gewoon weer vervolgen
Ik wil over drie weken de limes route gaan fietsen tot Boedapest .welke gps zou u mij aan raden gr agnes
De Mio Cyclo toestellen zijn helaas niet geschikt voor u reis. Deze hebben niet de juiste kaart beschikbaar. U kunt beter gebruik maken van de Garmin toestellen. Op de Garmin Edge 1000 en Garmin edge Touring plus staan de kaarten vooraf geladen.
als ik een gedownloade rit wil starten zegt mijn mio altijd dat de 200km limiet is bereikt.
Ritten die langer zijn dan 200 km hebben een te groot bestand om in één keer in de Mio te uploaden. Wanneer u een dergelijk grote rit wil uploaden, raad ik u aan de rit te verdelen over 2 bestanden. Waarschijnlijk is het dan wel mogelijk om de rit te starten.
Ook ik ben ontevreden over de 315 wegens het uitvallen van de respons van het aanraakscherm. Tegenwoordig bij bijna elke rit kan men alles mooi opstarten maar na een tijdje reageert het aanraakscherm niet meer. Onlangs tijdens een lange rit op gpx raak ik éénmaal het scherm aan en springt op menu, daarna reageerde het scherm niet meer; niet echt leuk wanneer je ver van huis bent en de weg niet terug weet! Hier en op diverse fora lees ik over dit probleem en Mio blijft deze toestellen verkopen met dit, door hun gekend probleem. Ik vind de Mio zeer gebruiksvriendelijk maar met dit probleem ben ik genoodzaakt over te schakelen, met de nodige kosten, op een ander systeem. Ook het garantiesysteem trekt op niks; pure geldklopperij! Daarom raad ik iedereen de Mio af.
Ik heb de mio net 1 jaar. Het toestel is gebruiksvriendelijk, maar de na-service in België, is matig tot slecht te noemen. Ik las reeds op diverse fora dat de standaard meegeleverde houder heel matig is van kwaliteit, daarom kocht ik aangepaste houder voor een meerprijs van € 40! Dit week-end kraakte het plastieken bevestigingspunt af van de houder, waardoor GPS op de grond belandde. => 4 weken onbeschikbaarheid factuur van € 80 herstellingskost omdat ik het garantiebewijs niet meer in bezit heb. ....Vreemd dat men dit durft te vragen voor een product met een duidelijke productiefout. GPS mag waarschijnlijk enkel gebruikt worden op nieuw geasfalteerde wegen...Ook touchscreen blokkeert snel bij fietsen in regenweer...:(((
Ik ben al aan mijn 2de MIO 315 HC maar ben niet tevreden omwille van het touchscreen. Eerste toestel gekocht bij een fietshandelaar werd 2 keer binnen geleverd en kwam in orde terug maar na een tijdje blokkeerde het touchscreen terug. Ik kocht een 2de toestel online maar dit blokkeert nu ook tijdens een grotere rit. Als ik stop om ietsje te eten krijg ik nadien het toestel niet meer aan de praat. Als er een druppel zweet opvalt wordt het toestel onbruikbaar want als ik iets wil selecteren bvb naar rechts schuiven gaat het toestel op go, of schakelt het uit. Ik zal dit toestel nu ook maar binnen leveren voor nazicht / reparatie en het oude (2jaar) terug proberen. Het nazicht gebeurt wel in garantie maar dit uitvallen is erg vervelend. Als het toestel werkt ben ik wel tevreden.
Ondertussen al heel wat ritten gemaakt met met de MIO 315. Ik ben er zeer tevreden over. Hij is makkelijk in het gebruik, de navigatie is duidelijk. Het apparaat is zeker waterdicht, het heeft al de nodige buien doorstaan. De surprise me functie zorgt voor verrassende routes. Dat doet de navigatie trowuens ook. Die leidt je door fietspaden waar je anders nooit zou komen. Klein minpunt is het aflezen van de kaart in het scherm als je precies wilt weten waar je bent en je naar een bepaalde plaats of richting wilt fietsen zonder dat je daar adresgegevens van hebt. In en uit zoomen werkt wat langzaam en plaatsnamen zie je niet verschijnen. Maar voor de rest dus prima apparaat. Ook de hartslagmeter van MIO werkt er prima op en was makkellijk te koppelen. Een aanrader.
We hebben de mio nu enkele maanden in huis en meerdere keren gebruikt. Even wennen, het is geen TomTom, maar werkt goed. Redelijk snel, op de racefiets is hij goed te gebruiken. Handig dat je kunt aangeven of je gewoon fietst, mountainbiket of op de racefiets wilt. Je kunt aangeven op wat voor weg je wel of niet wilt rijden. Tot nu toe 1 nadeel: je kunt tot maximaal 200 km een rit plannen. Wil je een lange toertocht maken dan krijg je de melding; kan niet gepland worden verder dan 200 km. Dat is beetje jammer want dan moet je dus toch van te voren op een kaart kijken hoe je ongeveer wilt gaan rijden en dan in gedeeltes instellen. Maar dat is dan ook het enige. Verder is deze Mio prima te gebruiken. We hebben hem nog niet in het buitenland gebruikt dus daar kan ik niets over melden.