De S-Works Turbo T2/T5 Race Vouwband zet de norm voor een snelle en duurzame raceband met binnenband. De gebruikte Gripton T2-middencompound is de snelste, meest efficiënte compound die Specialized ooit heeft ontwikkeld. Dit T2-rubbermengsel is in het midden (het loopvlak) van de band aangebracht voor een lage rolweerstand en duurzaamheid. Op de zijkanten is T5-compound gebruikt. Dit is vooral gericht om een ongelofelijk goede grip te bieden in de bochten.
De lekbescherming van de band is zeker ook op orde. Hij is ten opzichte van voorgangers met 8% verbeterd door gebruik te maken van hybride Kevlar Blackbelt-brekers onder het loopvlak. Gecombineerd met het lichte en soepele karkas heb je niet alleen verbeterde lekbescherming, maar ook een lager gewicht en meer flexibiliteit voor een ongelooflijk soepele en vertrouwenwekkende rit. Al met al heb je met de S-Works Turbo tube-type band een band die 4 watt sneller per set is dan de vorige S-Works Turbo. In 24mm breedte weegt de band slechts 200 gram!
Mooie band buiten en binnenband is één. Wat moet je doen als de band lek gereden wordt.
De meeste wielrenners zullen in dat geval de binnenband vervangen, je zou ze eventueel ook kunnen plakken met een bandenplakset zoals deze onder de volgende link: https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=bandenplakset
Na 150 km een scheur in de zijwand, als gevolg van een steen. Wel met snellijm nog enigszins te repareren. Deze week bij een at wegdek 2 kleine splinter kiezels door het loopvlak, met als gevolg ook een snee in het loopvlak. Niet meer te repareren. Jammer, want het zijn redelijk licht lopende banden, maar niet erg kwalitatief wat mij betreft. Ik stap weer terug over naar Schwalbe.
Goede buitenband, monteert goed en rolt lekker. Alleen valt de breedte wat tegen. Een 26mm is na montage op een velg (18mm intern) maar 25mm (gemeten met schuifmaat)
S-works turbo bandjes bevorderen de stabiliteit en geven je een veilig gevoel.
Specialized S-Works Turbo T2/T5 Race Vouwband Zwart |