Deze Pro One tubeless band is het nieuwe topmodel van Schwalbe en zet een nieuwe standaard op het gebied van tubeless rijden. Dankzij de gepatenteerde MicroSkin constructie is het gewicht met maar liefst 70 g verlaagd en ook de rolweerstand is nog verder verminderd! Ook de insnijdingsveiligheid van de band is rondom verbeterd. Kan ook met binnenband gebruikt worden.
Eigenschappen:
Ik heb 2 stuks Schwalbe pro one TL easy bandjes gekocht. Ik heb heel veel moeite gedaan om ze op mijn DT-Swiss tubeless-ready velgen te krijgen. Hebben jullie nog tips? Heb ik de verkeerde band voor mijn velg gekocht? Diameter 622
Deze banden zijn inderdaad vrij lastig te monteren de eerste keer. Het is aan te raden de band wat voor te rekken en eventueel warm te maken bij de verwarming. Verder kun je warm water een zeep op een spons aanbrengen en daarmee de band verder soepel maken.
Bij wielen wordt meestal berijdersgewicht opgegeven.En niet over 2 wieken verdeeld.Bij een band met 70 kg bekasting ,mag het max gewicht 140 kg zijn.? Achter zit het meeste gewicht ! Of heb ik nu zo'n vette kont ?.Arm bandje die dat gewicht te verduren heeft.Over de rest maar te zwijgen.Jaja hypothetisch ,?
In de berekening van de maximale belasting is eventuele verschuiving van het gewicht meegenomen. Met remmen verschuifd het gewicht immers ook weer naar voren. Je kunt dus inderdaad uitgaan van een maximale belasting van 140 kilo.
Beste, In de omschrijving staat er "Maximale belasting: 70kg". Wat wordt er hiermee bedoeld?
De maximale belasting is 70 kilogram per band (kortom hij kan een berijdersgewicht inclusief fiets aan van 140 kilogram maximaal).
Wat voor spullen heb ik hierbij nog nodig voor tubeless montage? Moet er latex in?
Klopt, je hebt een geschikt ventiel, geschikte velg en latex nodig.
Ik heb geen tubeless wielen! Is er dan verschil tussen Schwalbe Pro One(easy microskin) en de "gewone " Schwalbe One als je deze op een velg met binnenband wil gebruiken. Minder gewicht en dat de Schwalbe Pro One strakker om de velg zit weet ik.
Een tubeless band zit inderdaad strakker op de velg.
Band is goed tubeless te monteren zonder speciaal gereedschap. Rij comfort is goed. Wel opvallend was de toch sneller dan gemiddelde slijtage. Nu 5000 km gereden. Achterband is echt op, slijtage indicator op de band geeft dit ook aan. Voorband kan nog wel even door. In 5000km twee keer een puncture gat, afgedicht door de vloeibare latex. Een keer echt lek met een snede die te groot was voor de vloeibare latex. Binnenband gestoken. Dus ook niet super lekbestendig wat mij betref.
Ik heb een paar maanden (ca 1500 km) met deze band gereden maar koop deze niet weer. Opzicht loopt de band prima en heeft het voldoende profiel maar is wel erg vaak lek met kleine gaatjes die matig worden opgevuld door de sealant. Band loopt wellicht niet helemaal leeg en heb er nooit mee aan de kant gestaan maar 3bar is toch wat te weinig druk.
Een band die prima rijdt en goed op de velg ligt, maar slechte kwaliteit. Erg vaak lek gereden. Die lekken werden wel telkens gedicht door de latex, dat was natuurlijk wel prettig. Ik heb niet langs de weg gestaan, maar de band werd wel snel slecht door al die gaatjes. Na een keer hard remmen direct een plat vlak op de band, waardoor hij niet meer strak rolde Ik heb er minder dan 1000km mee gereden op gewone wegen en toen was ie versleten. Deze problemen nooit gehad met continental ....
1 band reeds volledig kapot na <500km De andere vertoond kleine lekjes aan zijkant, deze worden gelukkig opgevangen door de latex vloeistof. Geen idee of dit een eventuele productiefout is, maar zeer ontevreden over deze banden.
En er zit hoogte verschil in de banden!