Challenge Specifieke Voorwaarden


De Challenge begint op 16 augustus 2020 om 0:01 uur en eindigt op 6 september 2020 om 23:59 uur. De Challenge kan door atleten uit alle landen, met uitzondering van de VS en Canada, worden aangegaan en de deelnemer moet 18 jaar of ouder zijn.

Er zijn twee prijscategorieën voor de "FuturumShop Grand Tour Challenge:
1. Fiets 100km in 21 dagen en verdien een kortingscode van € 25.00 voor https://www.FuturumShop.nl (minimale bestelwaarde van € 125,-)
2. Fiets minimaal 170km in één rit om kans te maken op een FuturumShop waardebon van € 250.00! Je ontvangt ook een kortingscode van € 25.00 voor een aankoop op https://www.FuturumShop.nl (minimale waarde van een enkele bestelling van € 125,- / dit minimum moet ook na (gedeeltelijke) retouren worden aangehouden)

Deelnemers die de uitdaging aangaan, ontvangen een e-mail van FuturumShop waarin hen gevraagd wordt een websitepagina in te vullen waarop zij hun persoonlijke gegevens moeten invullen om de kortingsbon in te wisselen en deel te nemen aan de prijsloterij. De officiële einddatum voor het inwisselen van de prijzen is 11 oktober 2020, 23:59.
Lees meer


ALGEMENE VOORWAARDEN


1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing in combinatie met de specifieke voorwaarden van een eventuele promotie. U dient deze Algemene Voorwaarden dus te lezen in combinatie met de Specifieke Voorwaarden. Indien specifieke voorwaarden in strijd zijn met deze algemene voorwaarden, hebben de specifieke voorwaarden voorrang.
2. Wij kunnen deze Algemene Voorwaarden te allen tijde wijzigen. U dient onze website regelmatig te controleren op wijzigingen die van toepassing zijn vanaf de datum waarop ze zijn geüpload.
3. Door deel te nemen aan een promotie gaat u ermee akkoord dat u wettelijk gebonden bent aan zowel deze Algemene Voorwaarden als de Specifieke Voorwaarden.

Regels om in aanmerking te komen
4. Alle promoties staan open voor personen die ouder zijn dan 18 jaar op het moment van binnenkomst. Wanneer in de Specifieke Voorwaarden staat dat een persoon van 18 jaar of jonger in aanmerking komt voor deelname, behouden wij ons het recht voor om te eisen dat hun ouder of voogd schriftelijk bevestigt dat hij of zij akkoord gaat met deze voorwaarden en dat hij of zij elke prijs namens de prijswinnaar onder de 18 jaar zal accepteren.
5. Het is uitsluitend aan de Promoters om te beslissen of er al dan niet is voldaan aan de voorwaarden om in aanmerking te komen en we kunnen bewijs of een bevestiging van de deelnemers eisen voordat we prijzen toekennen.
6. Werknemers van de Promotor en hun naaste familieleden mogen niet deelnemen aan een promotie, noch mogen werknemers of naaste familieleden van derde partijen die sponsoren, derde partijen die verbonden zijn aan de promotie, prijsaanbieders of bureaus die assisteren bij de promotieactie, deelnemen aan een promotie.
Deelnemen
7. Bij promoties waarbij de aankoop van een product noodzakelijk is, dient u uw promotieverpakking te bewaren, aangezien deze nodig kan zijn voor de verificatie in geval van een overwinning.
8. Gebrekkige inzendingen: de Promotor is niet verantwoordelijk voor inzendingen die niet worden ontvangen, niet worden erkend, niet worden geaccepteerd om welke reden dan ook of worden vertraagd. Het bewijs van verzending of het invoeren van dergelijke gegevens geldt niet als bewijs van ontvangst.
9. De Organisator is niet verantwoordelijk voor fouten, weglatingen, onderbrekingen, verwijderingen, defecten, vertragingen in het gebruik of de verzending, storingen in de communicatielijn, diefstal of vernietiging van of ongeoorloofde toegang tot, of wijziging van, of het niet ontvangen van inzendingen. De Promotor is niet verantwoordelijk voor problemen of technische storingen van een telefoonnetwerk of -lijnen, computer-onlinesystemen, servers of providers, computerapparatuur, software, het niet ontvangen van een e-mail of inzending door de Promotor of een deelnemer als gevolg van technische problemen, problemen met de operator, problemen met de sociale-mediasite, verkeersopstoppingen op het internet of op een website, of een combinatie daarvan, met inbegrip van letsel of schade aan een deelnemer of een andere derde persoon, als gevolg van deelname aan of het downloaden van materiaal in de promotie.
10. Geautomatiseerde toegang: het gebruik van geautomatiseerde toegangssoftware of andere mechanische of elektronische middelen die het mogelijk maken dat een persoon herhaaldelijk aan een promotie deelneemt, is verboden. Inzendingen in bulk, voor consumentengroepen of voor derden worden niet geaccepteerd. Deze inzendingen worden gediskwalificeerd.
11. Namen: deelnemers moeten hun volledige wettelijke naam gebruiken om deel te nemen aan promoties. We behouden ons het recht voor om elke deelnemer die meerdere namen of valse namen gebruikt te diskwalificeren en te eisen dat ze elke prijs die ze hebben gewonnen aan de Promotor teruggeven.
12. Meerdere inzendingen: Tenzij anders toegestaan door de Specifieke Voorwaarden, mag geen enkele persoon meer dan één keer deelnemen aan een promotie en mogen personen niet deelnemen als onderdeel van een syndicaat of namens een andere persoon, syndicaat, groep, vereniging of bedrijf.
13. Terugwerkende kracht: wanneer een deelnemer of prijswinnaar niet volledig heeft voldaan aan de algemene voorwaarden en specifieke promotievoorwaarden, of in strijd is bevonden met een van de voorwaarden van een promotie en in het bijzonder
14. Er zijn geen vergoedingen verschuldigd aan een deelnemer in verband met zijn deelname aan een promotie. Het verkrijgen van vrije tijd voor werk en/of studie of gerelateerde activiteiten om deel te nemen aan een promotie en/of een prijs te gebruiken. Alle gerelateerde kosten/verlof zijn uitsluitend en volledig voor rekening van elke deelnemer of persoon die gebruik maakt van de prijs.

Prijzen
15. De Promotor behoudt zich in alle gevallen het recht voor om de genoemde prijzen te vervangen door prijzen die wij in grote lijnen gelijkwaardig achten. Wij bieden geen alternatief in contanten voor niet-contante prijzen en prijswinnaars moeten prijzen in de aangeboden vorm accepteren. Wanneer een prijs wordt gewonnen door een persoon jonger dan 18 jaar, behouden wij ons het recht voor om de prijs toe te kennen aan de ouder of voogd van de prijswinnaar namens de prijswinnaar.
16. De kleur, de stijl, de grootte en het model van de prijs zijn de beslissing van de Promoters, tenzij anders vermeld. Afbeeldingen van de prijzen op media of promotiemateriaal zijn uitsluitend bedoeld voor weergavedoeleinden en in bepaalde gevallen kunnen de werkelijke prijzen afwijken. De promotie vormt geen goedkeuring of aanbeveling van de producten of diensten die als prijs worden aangeboden.
17. De Promotor is niet aansprakelijk voor prijzen die verloren gaan, vertraging oplopen of beschadigd raken in de post om redenen buiten onze controle.
18. Wanneer de prijzen op het persoonlijke adres van een winnaar moeten worden bezorgd, zal de prijs slechts op één adres worden bezorgd en slechts één keer worden verzonden. Als de contactgegevens van een prijswinnaar veranderen, is het hun verantwoordelijkheid om ons of de contactpersonen voor de betreffende promotie op de hoogte te stellen.
19. Wij behouden ons het recht voor om een bewijs van de identiteit van een prijswinnaar te vragen in de vorm van een paspoort of rijbewijs, een bewijs van woonplaats en een bewijs van adres in de vorm van een energierekening. In het geval dat een prijswinnaar ons niet de bovengenoemde bewijzen kan leveren die redelijkerwijs aanvaardbaar zijn voor de Promotor, kunnen wij de prijs intrekken en een andere prijswinnaar selecteren op dezelfde manier als de eerste.
20. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar. Indien de prijzen bestaan uit toegangskaarten, deelname aan evenementen, vakanties en soortgelijke tijdsgebonden voordelen, moeten deze op de door ons aangegeven data worden ingenomen. Als een prijswinnaar geen enkel element van een prijs aanneemt op het door ons (of een relevante derde partij) aangegeven tijdstip, dan wordt dat element van de prijs door de winnaar verbeurd verklaard en wordt er geen vervangende prijs toegekend. Er zal geen geld worden toegekend in plaats van die prijs of een deel ervan.
21. Elke belasting die verschuldigd is als gevolg van het toekennen of ontvangen van een prijs is de verantwoordelijkheid van de winnaar. Winnaars dienen onafhankelijk financieel advies in te winnen alvorens een prijs te aanvaarden indien dit een punt van zorg is.
22. De winnaars zijn verantwoordelijk voor het verkrijgen van een eventueel vereiste of voorzichtige verzekering met betrekking tot een aan hen toegekende prijs. Wij geven geen verklaring of garantie met betrekking tot de toegekende prijzen en voor zover de wet dit toestaat, zijn wij niet aansprakelijk voor de prijs, de geschiktheid voor het doel ervan, de verkoopbaarheid of anderszins. We behouden ons het recht voor om deelnemers te diskwalificeren voor deelname aan onze promoties of om prijswinnaars te diskwalificeren voor het ontvangen van hun prijzen wanneer een dergelijke persoon zich bezighoudt met onveilig, illegaal, ongezellig of ongepast gedrag.
23. Er zijn geen extra, verdere of andere kosten of uitgaven inbegrepen in een prijs, tenzij dit uitdrukkelijk wordt vermeld. Zo zijn bijvoorbeeld de kosten van vervoer van en naar een locatie of een evenement, parkeerkosten, fooien, excursies, het uitgeven van geld en andere kosten van persoonlijke aard niet inbegrepen, en een eventuele prijs voor accommodatie omvat alleen de basiskosten voor de kamer.

Prijs bij evenement
24. Wanneer de prijs voor een promotie betrekking heeft op de aanwezigheid van de winnaar bij (of tickets voor) een evenement, erkent de prijswinnaar dat wij niet aansprakelijk of verantwoordelijk zijn als een deel van het evenement om welke reden dan ook wordt geannuleerd, gewijzigd of verplaatst. Als dit betekent dat de winnaar (en/of eventuele begeleidende gasten) het betreffende evenement niet kan bijwonen, zijn wij niet verplicht om contant geld of alternatieve tickets te verstrekken.
25. Winnaars die voorstellen om prijzen in te wisselen die betrekking hebben op of deelnemen aan een promotie waarbij reizen, stunts of fysieke uitdagingen betrokken zijn, dienen ons op de hoogte te stellen van een medische aandoening en wij kunnen naar eigen goeddunken eisen als voorwaarde voor deelname aan de promotie of voor het ontvangen van de prijs: (i) zich te onderwerpen aan een medisch onderzoek door een door ons goedgekeurde arts en medische toestemming te krijgen om deel te nemen aan de promotie en/of de prijs in te wisselen; en/of (ii) een wettelijk document uit te voeren om ons te ontheffen van aansprakelijkheid in een door ons voorgeschreven vorm om verder deel te nemen aan de promotie en/of de prijs in te wisselen.
26. Wanneer prijzen bestaan uit of "meet and greet"-elementen met beroemdheden, kan de prijs afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van de betreffende beroemdheid en zullen we niet aansprakelijk zijn voor het onvermogen of het falen van een prijswinnaar om een "meet and greet"-sessie bij te wonen die op een bepaalde datum wordt aangeboden, noch zullen we een alternatieve prijs of een alternatief in contanten of een compensatie voor een dergelijk falen aanbieden.

Ongeclaimde prijzen
27. Wanneer prijzen niet binnen de in de specifieke voorwaarden vermelde termijn worden opgeëist, behouden wij ons het recht voor om de relevante prijzen aan alternatieve prijswinnaars toe te kennen of deze in het geheel niet toe te kennen.

Publiciteit en persoonlijke informatie
28. Alle persoonlijke gegevens met betrekking tot deelnemers worden uitsluitend gebruikt voor de doeleinden van deze promotie door de Promotor en/of door een agent die door de Promotor is aangesteld om te helpen bij het uitvoeren van de promotie namens de Promotor en worden niet aan een derde partij verstrekt voor enig ander doel zonder de voorafgaande toestemming van de betreffende persoon. Door deel te nemen aan deze promotie stemt u in met het gebruik van uw persoonlijke gegevens door de Promotor en/of een door hem aangewezen agent om te helpen bij het uitvoeren van de promotie ten behoeve van de administratie van de promotie (inclusief het publiceren van uw volledige naam en provincie en/of het openbaar maken van de promotie aan derden op verzoek als u de winnaar bent) en eventuele andere doeleinden waarvoor u toestemming hebt gegeven. Om ons privacybeleid te bekijken gaat u naar: https://www.futurumshop.nl/klantenservice/veiligheid-en-privacy#3
29. De winnaars kunnen worden verplicht om deel te nemen aan gerelateerde publiciteit, inclusief (maar niet beperkt tot) publicatie van de naam en het imago van een promotiewinnaar, samen met hun winnende inzending via de website van de Promotor, sociale media en andere pers- en mediakanalen. Hiervoor wordt geen extra betaling gedaan.

Social Media
30. Wanneer promoties worden uitgevoerd op een van beide of beide Facebook of Twitter, erkent u dat de promotie op geen enkele wijze wordt gesponsord, onderschreven of beheerd door, of geassocieerd met, Facebook of Twitter. U begrijpt dat u uw informatie verstrekt aan de Promotor en niet aan Facebook of Twitter, en dat Facebook of Twitter niet aansprakelijk is voor enig element van de promotie.
31. Door deel te nemen aan een promotie waarbij Facebook of Twitter betrokken is, voor zover wettelijk toegestaan, ontslaat u de deelnemer hierbij Facebook of Twitter (voor zover van toepassing) van alle claims, schade of aansprakelijkheden die voortvloeien uit of verband houden met uw deelname aan de promotie.
32. Wanneer een actie de deelname via Facebook en/of Twitter en/of een ander sociale-mediaplatform mogelijk maakt, moeten de inzendingen worden gedaan met behulp van een legitiem account van Facebook, Twitter of het sociale-mediaplatform (voor zover van toepassing). Inzendingen van deelnemers die gebruik maken van meerdere Facebook- of Twitter- of andere sociale-mediaplatformen zijn niet toegestaan en al deze inzendingen worden gediskwalificeerd en elke prijs wordt verbeurd verklaard.
33. Wanneer voor een promotie de inschrijving via Facebook en/of Twitter en/of een ander social media-platform vereist is, moeten alle deelnemers toegang hebben tot het internet en een actief Facebook- of Twitter- of ander social media-account (voor zover van toepassing). Als u niet over een dergelijk account beschikt, moet u er een aanmaken om deel te kunnen nemen en heeft u een actief e-mailadres nodig om dit te kunnen doen. Zie https://support.twitter.com of https://www.facebook.com/help of accountgegevens van het specifieke social media platform, voor meer details.
34. Voor inzendingen via Facebook of Twitter of een ander social media platform gelden ook de gebruiksvoorwaarden van het Social Media platform (voor zover van toepassing), die te vinden zijn op https://twitter.com/en/tos of https://www.facebook.com/legal/terms.

Fotomateriaal, videos en intellectueel eigendom
35. Wanneer voor een promotie een foto, geluids- of videoclip van welke aard dan ook (collectief, "Media") moet worden ingezonden als onderdeel van de actie of deelname aan de actie, moeten de deelnemers deze inzenden:
a) garanderen en vertegenwoordigen dat de door hen gekozen Media: (i) origineel is voor hen (ii) te goeder trouw wordt ingediend en (iii) legaal is verkregen en gecreëerd;
b) stemmen ermee in dat wij het recht hebben om de Media te publiceren en aan het publiek te communiceren in alle media, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, onze website en sociale-mediakanalen, te allen tijde zonder beperkingen of restricties in de hele wereld en niet alleen ten behoeve van de promotie.
36. Door deel te nemen aan een promotie, met betrekking tot hun inzending (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, waar de inzending Media is) alle deelnemers:
a) alle rechten (inclusief het huidige en toekomstige auteursrecht) op hun inzending in alle media (inclusief, maar niet beperkt tot, het internet) en of deze nu bestaan of in de toekomst worden gecreëerd, aan ons toe te wijzen.
b) gaan ermee akkoord geen morele rechten te doen gelden met betrekking tot hun inzending en gerelateerd publiciteitsmateriaal (waar en wanneer dergelijke rechten worden erkend) tegen de Organisator, zijn rechtverkrijgenden, licentiehouders en rechtsopvolgers.
c) De Organisator stemt ermee in zonder enige verplichting, compensatie of andere aansprakelijkheid jegens u of enige andere persoon die in uw inzending voorkomt (en u bent verantwoordelijk voor het waarborgen van de toestemming van alle personen die in uw inzending in deze voorwaarden voorkomen). Dergelijk gebruik kan voor welk doel dan ook plaatsvinden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, reproductie, openbaarmaking, transmissie, publicatie, uitzending en posting, geheel of gedeeltelijk, op welk medium en op welke manier dan ook. De Promotor is echter niet verplicht om te reageren op enige communicatie.
d) zich ertoe verbinden dat hun inzending geen (i) inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten, privacy- of publiciteitsrechten of andere wettelijke of morele rechten van derden, of in strijd is met toepasselijke wetten, voorschriften of gebruiksvoorwaarden; (ii) geen verwijzingen bevat naar andere merken of handelsmerken; EN (iii) geen lasterlijke, kwaadwillige, onfatsoenlijke, bedreigende of anderszins ongepaste beelden of verklaringen bevat, of een gevaar vormt voor de gezondheid en veiligheid en elke deelnemer stemt ermee in ons schadeloos te stellen voor enig verlies, schade of aansprakelijkheid die ontstaat als deze bepaling wordt overtreden. Indien relevant behouden wij ons het recht voor, maar niet de verplichting (en zonder beperking van de garantie en vrijwaring van de deelnemer zoals hierboven beschreven), om de door de deelnemer verstrekte informatie te screenen, te filteren en/of te controleren en deze te bewerken, te weigeren te verspreiden of te verwijderen.
e) te erkennen dat wij de inzending naar eigen goeddunken mogen bewerken.
f) Wij stemmen ermee in dat wij het recht hebben om de namen, gelijkenissen en andere persoonlijke informatie van de deelnemers te gebruiken in combinatie met de inzending.
g) Wij gaan ermee akkoord geen acties, rechtszaken, vorderingen en eisen tegen ons in te stellen met betrekking tot smaad of enige inbreuk of schending van persoonlijke en/of eigendomsrechten van welke aard dan ook door ons gebruik van hun inzending.
h) afstand te doen van hun recht om een gerechtelijk bevel te vragen of te verkrijgen om ons gebruik van hun inzending te voorkomen of te beperken.
i) te bevestigen dat zij het recht, de macht en de bevoegdheid hebben om de hierboven vermelde rechten te verlenen en dat zij alle noodzakelijke toestemmingen en machtigingen hebben verkregen om ons hetzelfde te verlenen.
37. Voor alle duidelijkheid: alle rechten in de naam en de titel van de promotie en de formatrechten voor de promotie zijn uitsluitend ons eigendom en wij mogen deze naar eigen goeddunken exploiteren.
38. Elke promotie wordt op geen enkele wijze gesponsord, onderschreven of beheerd door, of geassocieerd met, derden, tenzij anders vermeld. Alle intellectuele eigendommen blijven het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Uitvoering en overige zaken
39. Indien om welke reden dan ook een promotie niet kan worden uitgevoerd zoals gepland als gevolg van een (inclusief maar niet beperkt tot) technische storing, ongeoorloofde interventie, computervirus, storing in het mobiele netwerk, sabotage, fraude of andere oorzaken buiten onze controle die de administratie, veiligheid, eerlijkheid, integriteit of het juiste gedrag van de promotie corrupt maken of beïnvloeden, behouden wij ons het recht voor om de promotie te annuleren, te beëindigen, te wijzigen of op te schorten en/of elke trekking of beoordeling met betrekking tot de promotie te diskwalificeren en/of elke persoon die (direct of indirect) het probleem veroorzaakt (of heeft veroorzaakt) te diskwalificeren.
40. Elke poging om opzettelijk schade toe te brengen aan een website die gebruikt wordt in verband met een promotie of de informatie op die website, of om de legitieme werking van de promotie op een andere manier te ondermijnen, kan een schending zijn van de strafrechtelijke en burgerlijke wetgeving en indien een dergelijke poging wordt gedaan, ongeacht of deze succesvol is of niet, behoudt de Promotor zich het recht voor om schadevergoeding te eisen voor zover de wet dat toestaat.

Administratie en uitsluiting van aansprakelijkheid
41. De Promotor kan de voorwaarden van een promotie te allen tijde naar eigen goeddunken wijzigen of beëindigen indien hij daartoe redelijke gronden heeft, zonder aansprakelijkheid jegens een deelnemer of andere persoon. De Promotor zal de prijs niet toekennen als de promotie wordt beëindigd.
42. Alle beslissingen van de Promotor met betrekking tot de promotie en/of het inwisselen van de prijzen zijn definitief. Er worden geen discussies of correspondentie met deelnemers of andere personen gevoerd.
43. Geschillen, conflicten, vragen of zorgen worden door ons beheerd en, indien vereist door de wet, door een onafhankelijke jurylid.
44. Wanneer bij een promotie wordt gestemd, wordt de juistheid van de door ons ontvangen gepoolde resultaten als definitief en bindend beschouwd en wordt er geen correspondentie gevoerd.
45. Indien wij nalaten een van de voorwaarden in enige instantie(s) af te dwingen, zal dit geen aanleiding geven tot enige claim of recht op actie door een deelnemer of prijswinnaar, noch zal dit worden beschouwd als een verklaring van afstand van een van onze rechten met betrekking tot hetzelfde.
46. Behalve zoals specifiek hierin uiteengezet en voor zover toegestaan door de wet, zijn alle voorwaarden, garanties en verklaringen die door de wet worden uitgedrukt of geïmpliceerd, hierbij uitgesloten. Voor zover toegestaan door de wet, sluiten wij hierbij uit en zijn wij niet aansprakelijk voor enige deelnemer of prijswinnaar in verband met of voortvloeiend uit enige promotie, hoe dan ook veroorzaakt, inclusief voor kosten, uitgaven, verbeurde prijzen, schade en andere aansprakelijkheden, op voorwaarde dat niets in dit document onze aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of overlijden veroorzaakt door onze nalatigheid zal beperken of uitsluiten. Om twijfel te voorkomen, is deze paragraaf ook van toepassing op alle prijzen die door een derde partij worden verstrekt.
47. In het geval dat een bepaling van deze algemene voorwaarden of een specifieke voorwaarde als onwettig, ongeldig, nietig of anderszins onafdwingbaar wordt beschouwd, zal deze worden gescheiden van de overige bepalingen, die volledig van kracht blijven.
48.Deze Algemene Voorwaarden en de Specifieke Voorwaarden zullen worden geïnterpreteerd in overeenstemming met en worden beheerst door het Nederlands recht.