Het BBB Cycling SignalBrake BLS-167 Achterlicht is natuurlijk een goed zichtbare lamp, maar bevat ook een innovatieve remlichtfunctie. Het licht bevat een G-sensor die vertragingen kan detecteren. De lamp gaat dan feller branden, zoals het remlicht van een auto. Deze blijft 2,5 seconden feller branden en gaat dan weer normaal branden. Daarnaast kun je kiezen uit 4 verschillende modi. Daar zit bijvoorbeeld ook een parkmodus bij. Na een minuut stil staan, dimt het licht en na 3 minuten gaat hij in een stand-by modus. Na een uur schakelt de lamp helemaal uit. Als de batterij bijna leeg is, gaat de lamp knipperen om batterij te besparen. Het maximaal aantal lumen is 50, plus 50 lumen als het remlicht aan gaat.
Mooie prijs en goede verlichting. Tijdens het fietsen op een landweg de volledige achterkant inclusief de straat rood verlicht.
Ik maakte eerst gebruik van een simpel LED-achterlichtje van de bekende prijzenknaller (AC-tion), maar wilde toch graag een upgrade. Ik vind de slimme lampen met remlichtfunctie erg duur, dus ben bij deze van BBB uitgekomen. Nog altijd niet goedkoop voor "slechts een achterlicht", maar mijn eerste ervaringen zijn zeer positief! Allereerst de positieve punten: + Je monteert hem binnen een paar tellen met het handige bandje. Door het slanke ontwerp valt de lamp helemaal weg tegen je zadelpen. Ziet er niet alleen mooi uit, maar dus ook geen onnodige luchtweerstand (voor wie dat belangrijk vindt) + Je kunt kiezen uit behoorlijk wat verschillende standen, waaronder continu branden op verschillende felheden en ook verschillende knipperstanden + De remlichtfunctie werkt best goed. Zodra je je rem inknijpt merkt de sensor je vertraging en gaat het remlicht voor een paar tellen branden + De bediening met 1 knop is eenvoudig + Schakelt automatisch uit indien je langere tijd stil staat, dus geen vrees voor een onverwacht lege accu Zijn er dan geen minpunten? Nou, ik zou het meer overwegingen willen noemen, want echt minpunten zijn het niet. - Als het lampje gemonteerd is, dan zit de bedieningsknop tegen je zadelpen aan, waardoor je het lampje dus moet "los trekken" of opzij duwen om deze te bedienen. Beter hadden ze de knop aan de onder- of zijkant gemaakt, maar echt een minpunt is het niet - Allereerst is het nog altijd een vrij duur lampje, voor een achterlicht. Maar in vergelijking met de concurrentie is het nog altijd een betaalbaar alternatief. - Opladen gaat met een ouderwetse micro-USB aansluiting. Dat vind ik gepriegel en de eerste keer steek je de stekker er altijd verkeerd in. USB-C was fijner geweest. Over de accuduur kan ik nog weinig zeggen, daar heb ik het lampje te kort voor. En er zit geen batterij-indicator op, dus het zal een verrassing zijn wanneer het lampje leeg is. Hopelijk niet tijdens een avondrit. Al met al ben tevreden over het product.
Lekker vel licht en in allerlei standen te zetten.
BBB Cycling SignalBrake BLS-167 Achterlicht |