De WTB Venture Fast Rolling Tubeless Ready Gravel vouwband zet je op je wielen en daarna denk je er nooit meer aan. Dat is omdat deze banden ultiem betrouwbaar zijn. Ze hebben een lage rolweerstand, bieden veel grip en zijn goed lekbestendig. Het maakt deze banden weinig uit op welk terrein je gaat rijden, maar ze komen het beste tot hun recht op gravel, harde zandpaden en asfalt. Op de zijkant van het loopvlak is een wat grover profiel aangebracht om ook in de bochten voldoende grip te bieden.
Maat | Banddikte | ETRTO | Gewicht | Druk |
650bx47 (27,5") | 47mm | 44-584 | 617 gram | 1.7-3.4 bar (25-50 psi) |
700x40c | 40mm | 37-622 | 551 gram | 2.1-3.8 bar (30-55 psi) |
700x50C | 50mm | 47-622 | 541 gram | 1.7-3.1 bar (25-45 psi) |
heb 2 banden gekocht. bij het tubless monteren komt de melk bij beide banden langs beide zijde uit de flank. mijn fietsvriend heeft net hetzelfde probleem. bij het googlen van dit probleem is dit veel voorkomend. dit toont de kwaliteitscontrole van het merk. conclusie= niet kopen !!
Gekocht als experiment, omdat mijn standaardbanden (Schwalbe) niet voorradig waren, en de vorige set Schwalbes erg lekgevoelig waren. Een "set and forget" band voor alles van asfalt tot droge grove gravel. Het chevron-patroon zorgt voor ontzettend veel grip in droge en vochtige omstandigheden, maar schiet tekort wanneer het echt nat & modderig is. Door het fijne patroon rolt de band bovendien vrij snel en stil op hardere ondergronden. Het 120TPI karkas is erg soepel. Het nadeel van de fijne chevrons is dat kleine steentjes gevangen blijven in het profiel, en je dus als het ware gezandstraald wordt bij hoge snelheden. Grote voordeel van de SG2-versie is de extra nylon bescherming tegen doorprikking, wat bovendien als bijkomend voordeel heeft dat deze laag ervoor zorgt dat de zijwanden niet zo poreus zijn als de gewone TCS-banden van WTB (zij zijn berucht om hun poreuze zijwanden die erg veel sealant vergen om luchtdicht te worden). De 50mm versie (die ik heb) heeft een groot volume, waardoor je niet zo diep wegzakt in rulle ondergronden, en je dus langer de controle kunt houden over de fiets. De subtiele zijknoppen geven grip en tractie wanneer je stevig bochtenwerk doet, maar door het grote volume en de relatief lage druk waarmee je rijdt voelt het sturen een beetje vaag aan. Verder is het alsof je in een zeer comfortabele sofa aan het rijden bent, of een Citroën DS.
WTB Venture TCS SG2 TLR Gravelband Zwart |