Upgrade je tijdritfiets met deze Red eTap Aero upgradekit van Sram. Zo heb je alle voordelen van de meest revolutionaire groepset nu ook tijdens je tijdrit beschikbaar! In plaats van de shifters bij je remhendels, maakt dit systeem gebruik van knoppen om te schakelen. De kit is zo ontworpen dat je de knoppen zo optimaal mogelijk kan positioneren op je tijdritstuur. Zo hoef je nooit meer uit de beugels om te schakelen. Om de knoppen met de derailleurs te laten communiceren is er gebruik gemaakt van de blipbox. Deze brengt de kabels van de knoppen bij elkaar en brengt een kabel loze communicatie met de schakelonderdelen tot stand. Sram heeft hier de daarvoor ontwikkelde AIREA technologie in gebruik genomen. Door de groep te beveiligen met een individuele code, zijn foutieve signalen met andere renners uitgesloten.
Zitten hier nu wel of niet de TT remgrepen bij? Zo niet, kun je dan de knop op je huidige remgreep zetten?
De TT-remgrepen zitten inderdaad niet in het pakket. De knoppen zijn wel ontworpen om ze op een tijdritstuur te zetten, dus ze op je huidige remgrepen plaatsen is niet optimaal.
Goede morgen! Klopt het plaatje wel met de lijst qua onderdelen die je krijgt van het pakket? Ik heb nodig voor mijn te bouwen TT bike, niet de remhendels met shifters toepasbaar op een gewone racefiets die het plaatje wel aangeeft! Hoor ik van U? Groeten, Manuel
De shifters zitten er inderdaad niet bij, de tweede afbeelding klopt in dit geval wel.
Om de hoeveel rij uren moeten de accu's opgeladen worden?
De batterij gaat 50 a 60 uur mee van het derailleur.
De Sram Red Etap al kennende van mijn andere racefiets: Werkt subliem! Extra handig omdat je zowel thv de remmen als je aero-bars kan schakelen zonder zich zorgen om te maken. Klein min-puntje is dat de blips wel met een draadje zijn, gelukkig wel makkelijk weg te werken met een modern tijdrit stuur ...