Aantal lumen: | 300 |
Aantal standen: | 4 |
Omgeving*: | verlicht |
Soort stroombron: | Geïntegreerde li-ion accu |
Batterijduur laagste / hoogste stand: | 13 uur / 1,5 uur |
Gewicht: | 103 gram (inclusief houder) |
Waterbestendigheid: | Spatwaterdicht IPX4 |
Materiaal behuizing: | kunststof |
Bevestiging: | klem | geschikt voor alle sturen |
Smart functie: | nee |
Stand | Lumen | Batterijduur |
Powerstand | 300 | 1,5 uur |
Standaardstand | 150 | 3 uur |
Ecostand | 70 | 6 uur |
Knipperstand | niet bekend | 13 uur |
Kan je deze lamp ook bevestigen aan de sigma butler?
Ja, op de Butler passen ook buster koplampen.
Ik heb hem vooral gekocht om zichtbaar te zijn op de racefiets in de winter. Op de eco-stand geeft de lamp ruim voldoende licht in het donker (met tegenlicht is de eco onvoldoende). Op de power-stand kun je alles helemaal goed zien. Ik had verwacht dat na de opkomst van de powerLED ook wel werd nagedacht over het tegemoet komende verkeer, maar helaas. Net als bij auto's zou er een afvlakking aan de bovenkant moeten zijn. Niet bij deze lamp, het is gewoon een zaklamp op een fiets. De klem voor om je stuur heeft een wat groot stelwiel om het vast te klemmen. Dat maakt dat je hem juist wel makkelijk kan verstellen tijdens het fietsen. De montage met rubbers is hoogst opmerkelijk. Er zit een dunne én een dikke laag vastgeplakt aan de binnenkant met het idee dat je het teveel weg knipt. Maar dat maakt het onmogelijk om te testen wat voor jouw stuur het beste past. Ze hadden de rubbers er beter los bij kunnen leveren. Ik heb de lamp getest bij -1 graden op de eco-stand: ongeveer 6 uur licht. Als de lamp leeg is gaat hij resoluut uit zonder over te gaan op een knipper-stand bijvoorbeeld. Wel schakelt hij van power- naar eco-stand indien bijna leeg. Ik heb hem op de kop aan mijn stuur dus zie ook geen rood ledje als indicator. Vind je het belangrijk om ook van de zijkant zichtbaar te zijn neem dan niet deze maar bijvoorbeeld een uit de Aura-serie. Maakt voor mij niet veel uit want of mijn armen of mijn stuur zit er vaak voor. De oplaadkabel is USB-A naar micro-USB. Dat is een andere dan je bijvoorbeeld de Sigma Buster RL80 (achterlicht met USB-C) krijgt.
Je monteert 1x houder op stuur en lamp kun je makkelijk op houder klikken of eraf halen. Lichtbundel is meer dan voldoende. Duidelijk zichtbaar wanneer batterij bijna leeg is. Lamp is licht en compact.
Fijne lamp, prima te monteren en goede accu.
Fijne niet te grote koplamp met een goede lichtbundel.
Selfs fel enough om zonder straatverlichting alles goed te zien.
Sigma Sport Buster 300 Led Koplamp Zwart |