De Schwalbe Racing Ralph band is de perfecte achterband voor wie optimale acceleratie zoekt. De noppen zijn nu in de breedterichting gezet, waardoor de modder sneller kan worden afgevoerd en je sneller kunt accelereren op het rechte stuk. Doordat de noppen aan de zijkant hoger zijn, krijg je ook voldoende grip in de bochten. De Addix speed compound geeft deze band een perfecte balans tussen grip, duurzaamheid, rolweerstand en demping. In combinatie met de nieuwe noppenconfiguratie heb je dus voldoende grip op lastige technische stukken maar de banden kunnen ook voluit accelereren wanneer jij hierom vraagt. Deze achterband vormt een perfect koppel met de Racing Ray voorband.
Maat | ETRTO | Gewicht | Druk |
29x2.25 | 57-622 | 655 gram | 1.8- 3.7 bar (26-54 psi) |
29x2.35 | 60-622 | 730 gram | 1.6- 3.5 bar (23-50 psi) |
Zijn deze banden enkel tubeless te gebruiken of ook mogelijk met binnenbanden? Mvg
Je kan deze band ook met binnenbanden gebruiken.
Grip en toch lage rolweerstand Geeft fiets fraaie looks Goed tubeless te maken
ik ben via mavic en bontrager bij schwalbe uitgekomen en ik kan hier alleen maar positief over zijn. zelfs met een gewone fietspomp tubeless op te pompen. door de lage rolweerstand kun je op single-tracks vlink gas geven en door de goeie grip geeft de band veel vertrouwen in de bochten. de skinwall was de enige nog te koop, voegt technisch niet zo veel toe.
Na de eerste km's voel de band fantastisch aan. Ik heb deze tubeless en met1.5 bar druk erin. De band vangt de eerste hobbels al goed op waardoor je nog minder trillingen voelt(zelfs op m'n fully). De wat stugge montage neem ik voor lief...
De eerst 100 km gemaakt met deze band in combinatie met de racing Ray als voorband (zoals schwalbe adviseert) , moet toegeven dat het inderdaad goed loopt. Grip is goed als achterband en rolweerstand aanzienlijk lager dan mijn vorige setje. Wel van belang dat de bandenspanning niet te hoog is , anders weinig grip op de singletracks. Ik rij met 2 bar voor en achter (met binnenband) en dit is perfect voor mij.
Weinig rolweerstand en veel grip in combinatie met de racing ray voor.