Gewicht: | 1560 gram |
Materiaal velg: | Carbon |
Soort rem: | Schijfrem |
Inbouwbreedte: | 12x100mm en 12x142mm| Steekas |
Maximaal berijdersgewicht | 140 kg |
Geschikte discipline | Race/Gravel |
De Ere Research Omnia CLR45 wielset biedt je veel waar voor je geld. De 45mm hoge carbon wielen zijn uitgerust met IONA naven met SKF lagers. De velgen hebben een interne velgbreedte van 21mm, waardoor je banden tot 34mm breedte kunt monteren. De wielen zijn dus geschikt voor de racefiets, maar ook voor licht gravelwerk. De wielen zijn tubeless ready en al helemaal klaar voor gebruik, het tubeless velglint is namelijk al voorgemonteerd. De Sapim spaken zijn van hoge kwaliteit en er worden reservespaken meegeleverd. De Omnia CLR45 velg is licht van gewicht en biedt een dempende werking, trillingen worden opgevangen.
Iona naven
Ere Research Iona naven zijn volledig door Ere Research zelf ontworpen. Dat heeft gezorgd voor extreme sterke naven die extreem lang mee gaan als je ze degelijk onderhoudt. In combinatie met de straight-pull spaken heeft de naaf een gestroomlijnde en stevig ontwerp. De schuine lijnen vangen de krachten die op de naaf komen te staan op en zorgen voor een stevig en stijf geheel.
Torque 2 design
Dankzij het Torque 2 ontwerp van de naven worden krachten die ontstaan bij schijfrembelasting opgevangen. Datzelfde geldt voor krachten die van de aandrijflijn komen. Dit wordt opgevangen in de naaf waar deze het sterkst is. Op andere plekken van de naaf kan daardoor materiaal en gewicht bespaard worden.
Voor soepel lopende wielen die lang meegaan moeten je lagers in topconditie zijn. Hoe je dat doet, lees je in ons blog over lageronderhoud
Al mee getraind en zijn top wielen! Binnenkort sta ik er mee aan de start in de koers!
Mooie kwaliteit wielen, en voldoet aan 100% verwachting
B este wielen ooit voor dat geld, juiste gewicht, juiste prijs en lopen super soepel! Erg stijf ook.
Ik rijd nu al een aantal weken met deze wielset en vanaf de montage op mijn racefiets ondervind ik problemen met de schijfrem. Nieuwe schijfremmen noch remblokjes hebben het probleem verholpen. De schijfrem schuurt steeds langs de remblokken en vertraagt uiteraard de rotatie van het achterwiel. Het voorwiel vertoont dit niet. Als ik mijn DT Swiss achterwiel terug monteer, is er geen probleem. In mijn opinie dus absoluut geen aanrader…