Met de Pro Adapter voor Ahead stuurpennen monteer je een normale 1 1/8” stuurpen op een ouder 1” balhoofd. Tevens is deze adapter te gebruiken om een 1 1/8” stuurpen te monteren op een stuurpen met een diameter van 1”. Met een gewicht van zo’n 200 gram is de adapter wat aan de zware kant, maar je kunt er wel je oude fiets van nieuw materiaal mee voorzien, en dat weegt toch zwaarder!?
Beste, Wij hebben deze gekocht, nu blijkt dat de buis van het voorvork, waar de adapter in moet,een versmalling heeft, waardoor deze niet past. Wat kunnen we hier aan doen? Mvg
Dan heb je een zogeheten tapered voorvork. Hier heb je een zogeheten voorvork kroon spacer of reducer nodig, een adapter. Helaas hebben we deze zelf niet in het assortiment.
Hoi. Ik wil graag mijn stuur hoger hebben. De ahead is te kort. Maximaal aantal spacers zit er nu op. Moet nog 3 cm hoger. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Alvast bedankt. Gr Patrick
Dat kan inderdaad met deze adapter. Die steek je in de bovenbuis, om hem zo hoger te zetten.
Hoe ver kan/mag deze stuurpenadapter uitsteken boven het balhoofd? Ik moet namelijk ook een steun voor een Rohloff-shifter kunnen monteren. En kan ik dan een stuurpen monteren met een hoek 'naar beneden' (evt. door omgekeerd monteren)?
Op de Pro Adapter voor Ahead staat op de pen aangegeven tot waar deze uitgeschoven kan worden. U kunt hierop een stuurpen monteren met een hoek die naar beneden is gericht. De vork dient wel tussen de 1’’ en 1 1/8’’ te zijn.
De Pro Adapter is niet geschikt voor het verhogen van uw stuur. Samantha - Futurumshop.nl
Ik zoek een mogelijkheid om het stuur van mijn toerfiets te verhogen. Is deze adapter daarvoor ook geschikt?
Inmiddels geïnstalleerd op mijn oudere racefiets. Hij past op 1" thread voorvork, daarbij zitten busjes om hem ook in 1 1/8 te monteren. Tevens een busje om te kiezen voor 1" of 1 1/8 stuurpen. Mooi zwart neutraal mat dopje aan de bovenzijde.
zeer handig vr de upgrade van ietswat oudere (race) fietsen. Heb er zo reeds een aantal gekocht. Eén ding spijtig dat het een standaardmaat betreft ( voor zover ik weet ) dat er niet meerder maten voorhanden zijn. het bepalen van de stuurhoogte blijft dan eerder beperkt.