Met de Mio Cyclo™ 200 kom je nooit meer thuis zonder een mooie route gefietst te hebben. Of je nu eenvoudig van A naar B moet of je eigen route maakt, deze Mio Cyclo™ 200 brengt je overal naartoe. En wil je jezelf een keer verrassen dan kun je met de surprise functie de Mio Cyclo™ 200 drie verrassende fietsroutes laten berekenen op basis van de door jou gekozen tijd of afstand. Ideaal dus voor als je alle lokale routes al denkt te kennen. De functie biedt voortdurend nieuwe fietsroutes aan, zelfs als je steeds hetzelfde vertrekpunt kiest. De Mio Cyclo™ 200 maakt navigeren en ervaringen delen eenvoudig en voldoet aan alle eisen van de recreatieve of sportieve gebruiker. Ontdek de Mio Cyclo™ 200 en geniet van de beste ervaring in fietsnavigatie!
West-Europese kaarten
Beschikbaar met West-Europese kaarten: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Italië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.
Is er een hartslagmeter te koop die te koppelen valt aan de cyclo 200? Of is de cyclo daar niet uitgerust voor hartslagmeting?
Deze is niet geschikt om uit te rusten met een hartslagmeter.
Kan je een hartslagmeter van wahoo koppelen aan een mio200 ?
Dat kan bij de 200 helaas niet, je kunt dan beter gaan voor de Mio 405.
welke mio cyclo kan ik aanschaffen, die wel de optie E-kompas heeft, want de nieuwe toestellen hebben die optie niet meer, ahw je de optie kan toevoegen op je dashboard :(
De nieuwe Mio's hebben dit inderdaad niet meer, de laatste versie waarop dit zat waren de Mio 300 en 305.
hoe kan ik een ingeladen route de andere kant opfietsen?
Dit kan enkel door een bestand om te zetten middels een software en dan omzetten naar de juiste bestands type, er wordt dan geen rekening gehouden met 1 richtingswegen
Kan de mio 200 direct verbonden worden met strava?
De Mio 200 werkt niet samen met een Smartphone en kan je dan ook niet direct koppelen met Strava.
Op zich leuk apparaat, echter met een sd slot die geen sd kaart leest en niet kan updaten omdat er te weinig opslag is, terwijl er verder niets op staat.
Vandaag een ritje xxx / xxx gedaan, navigeren op adres dus. Ik moet eerlijk bekennen dat het toestel voor mij te wensen over laat, meestal kiest hij voor vrij drukke wegen soms met fietspad maar ook zonder (en iedereen in België kent de staat daarvan), zelden kleine fiets- kronkel- binnenwegen. De Mio stuurde mij op een gegeven moment via een weg bekend als "de dodenweg". Er blijft nog een mogelijkheid over om het te krijgen naar mijn normen ... zelf routes maken, maar laat dat nu net niet mijn bedoeling zijn. Ik heb het toestel geselecteerd / gekozen omdat mij werd verteld dat het afgelegen mooie rustige routes zou kiezen, voor mij slaagt deze daar totaal niet in. En, ik ben niet alleen met deze negatieve ervaring ... Intussen mijn ervaringen gedeeld met een persoon van hier in mijn buurt, zij heeft deze Mio ook onlangs aangekocht. Deze stuurde mij dit verhaal over haar Mio Cyclo ervaringen ... Hier van ’t zelfde, helaas. Ik heb de afgelopen dagen nog wat uitgetest, maar eender welke instelling ik kies, hij stuurt mij altijd langs de drukke wegen. Eergisteren had ik hem op mountainbike gezet en mijn voorkeuren gewijzigd, maar ook hier niet het gewenste resultaat. Ik ben dan maar weer mijn neus achterna gereden en heb dankzij mijn innerlijke gps nog een heel schoon rit gedaan. Zoals jij al gezegd heb is precies de enige mogelijkheid zelf routes plannen… Jammer vind ik, want laat nu net die "surprise me" functie hetgene zijn waarom ik voor de Mio heb gekozen. Persoonlijk had ik meer verwacht van de Mio ... waardeloos.
2de Mio 200 gekocht om lange tochten te overbruggen. Meteen na de aankoop een upgrade gedaan van de firmware en plannen, maar dat zorgde voor crashes van het toestel na x uur rijden (gpx route). Geen idee wat aan de basis lag daarvan. Nooit in geslaagd het toestel te rebooten. Heb moeten wachten tot het vanzelf uitviel bij lege batterij. Hopelijk komt het niet te vaak meer voor. Bij zonnig weer is scherm toch wel moeilijk af te lezen. Dit is spijtig en het grootste nadeel want voor de rest goede gps. Relatief tevreden over de point-to-point navigatie.
Ik was op zoek naar een alternatief van mijn vorige GPS Bryton rider 50, uiteindelijk bij Mio 200 uitgekomen. Wahoo leek me oorspronkelijk beste koop, maar blijkbaar werkt deze niet goed (compatibel) met Huawei smartphone. Daarom alternatief gezocht. Belangrijkste voor mij was navigatie. Ik wil routes makkelijk zelf en goed kunnen uitstippelen en dan uitfietsen, zowel MTB als koersfiets. Met het grote scherm van de Mio 200 is dit makkelijk. Duidelijk kleurenscherm. Oorspronkelijk is het heel regelmatig piepje vervelend, maar uiteindelijk wel makkelijk. Kruimelspoor wordt aangehouden en als er een splitsing komt op 30m zal hij nog 3x piepen. Aanduiding op scherm van de afstand tot volgende splitsing is ook makkelijk. Bij verkeerd fietsen , zoekt hij een alternatieve route , persoonlijk vind ik dat top ! Software met de "cyclo agent" , niet makkelijk en niet zo duidelijk. Maar uiteindelijk na wat zoekwerk, toch gevonden. Software om te installeren kan mss iets duidelijker. De open kaarten zijn heel overzichtelijk en heel gedetailleerd. Bospaden staan er duidelijk op ! Had de eerste keer de gps gebruikt om een MTB route in omgeving van Luik uit te stippelen. En wat super is : ook een topo kaart te zien ! met hoogtelijnen. Een route uitstippelen in de Alpen zou me nu niet meer tegenhouden te betrouwen op GPS, wat bij mijn vorige gps niet het geval was. Een andere optie , via de open kaarten, is de fietsroutes (= de LF routes (lange fietsroutes)) op kaart te zien. Zo kan je een mooie route plannen, of de populaire route nr bv Noord Nederland fietsen. Enkel een adres ingeven is ook makkelijk. En als de verschillende opties goed zijn afgesteld, bv zo veel mogelijk ofroad paden, of enkel wegen, dan doet hij dit ook goed. Je kan ook lussen rijden die de gps zelf samenstelt. Surprise me functie is leuk, maar nog niet geprobeerd. Bevestigingssysteem op stuur (met spanbandjes) is ok en voldoende stevig. Alleen als je de gps op je stuurpen bevestigt zitten de openingen beetje verkeerd zodat de corsobandjes wat gedraaid zitten. De GPS op de houder bevestigen : OK, maar heb het gevoel dat deze zou kunnen doorgedraaid worden als je wat kracht zet. Wees dus voorzichtig. Kortom : voor deze prijs echt een top GPS. Ik raad aan iedereen deze gps aan als navigatie je prioriteit is.
Ik heb net een tocht van 700km door 4 landen achter de rug (Duchenne-Heroes) Het toestel werkt zoals het moet, makkelijk te bedienen en vooral eenvoudig, elke dag fietste ik een keer of vier verkeerd dit vooral in dicht bebost gebied waar verschillende kleine paden bij elkaar komen, maar dat gaf hij direct aan na een 50 meter. Overigens fietste iedereen wel is 4x verkeerd uiteraard op andere toestellen, zelfde probleem. Het enige wat beter kan is de batterij duur, wie meer dan 6 uur onderweg is kan in de problemen komen. Ik heb het scherm minder helderheid gegeven en de pieptoon bij verkeerd fietsen afgezet, dat scheelt al direct een half uur.